موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211525
۰۹ دی ۱۳۹۸

مهر مردمان سرزمین عاطفه‌ها سرپناه امن مادر و کودک اهل انزلی

انتشار تصاویری از یک آلونک چوبی در فضای مجازی که محل زندگی یک مادر با کودک خردسالش بود باعث شد تا محبت مردمان سرزمین عاطفه‌ها در عرض چند ماه سرپناهی از مهر را با تمامی امکانات برای این خانواده نیازمند به ارمغان آورد.

به گزارش کودک پرس ، آن روزها که زن به همراه کودکش در سختی ناچاری ، مشقت ناداری و رنج بی کسی روزها و ماهها را در بیغوله ای پرت از شهر سر می کرد آنقدراین محنت و مشقت برایش سنگین بود که گویا این روزگار هرگز تمامی ندارد.

او حتی تصور هم نمی کرد که ۵ سال آوارگی اش بالاخره تمام شود و روزی برسد که رنگ روزهای خوش و طعم شیرین سرپناه داشتن و لحظات شاد را هم بچشد.

امروز آن زمان است و او را به خانه ای می برند که نمی داند اینجا سرپناهی از آن خود اوست مسکنی از مهر و عشق مردمانی که هر یک با همان اندک داشته شان شادی را به او هدیه کرده اند .

 

او وقتی درمیان مردمان نیک سیرت و سرشار از عاطفه قدم به درون خانه می گذارد و به او مژده می دهند که صاحب این خانه مهر ،اوست و این مهرصورتان نیکوسیرت همه میهمان اویند زن بغض چندین ساله اش از بی کسی و تنهایی می ترکد و در میان دلهای لبریز از عشق این مردمان بزرگ می شود وعزت می یابد و با شوقی بی انتها همه تن اشک می شود و بر قدوم انسانیت جاری .

آری اینک بعداز سالها دربدری این مادر وفرزند خردسالش سرپناه گرم آنجا که خانه مهر و انسانیت است را بر سر خود سایبان می بینند و در میان دلهای مردمان سرزمین مهربانی ها دوباره انسانیت را تجربه می کنند.

راست است روزگار سخت شده و به قول بسیاری ،هرکسی باید  کلاه خود رو دو دستی بچسبد و همین که بتواند نیاز خود و خانواده اش را هم تامین کند کاری کارستان کرده اما نه هنوز روزگار عاطفه و مهر نمرده است و بسیارند انسان هایی که با اندک داشته های خود دست دیگران را هم می گیرند.

 

موضوع این مادر و کودک از آنجا آغاز شد که وقتی تصاویری از این خانواده دونفره ساکن در منطقه ای محروم در بندر انزلی در فضای مجازی منتشر شد صادق صیاد مدیر موسسه طرح زنگ مهربانی نو پیگیری خود را برای کمک به این خانواده آغاز کرد و پس از بازدید از محل و شرایط زندگی این مادر و فرزند، تصاویر آن را در صفحه ای مجازی اینستاگرامی پرمخاطب با مردم به اشتراک گذاشت و از شهروندان در خواست کمک و همراهی کرد و از آنان خواست تا در صورت جمع آوری کمک های مردمی به مقدار کافی ، خانه ای با تمام امکانات برای این مادر و فرزند تهیه کند.

دیری نپایید که شهروندان بندرانزلی به شماره حسابی که اعلام شده بود مهر و محبتشان را واریز کردند اما بالا رفتن نرخ اجاره بها و ودیعه مسکن خود تبدیل به مشکلی برای او شد.

اما این مشکل توسط یکی از خیرین انزلی که نخواست نامش اعلام شود رفع گردید و این فرد نیکوکار مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای رهن کامل یک واحد مسکونی به مدت ۱۸ ماه اختصاص داد تا سرپناه اصلی آنها آماده شود.

 

پس از آن نیز کمک های مردمی اعم از نقدی و کالاهایی و نیز لوازم مورد نیاز زندگی از سوی اقشار مختلف هر یک به حد وسع خود برای این مادر وکودک  سرازیر شد تا در نهایت خانه ای با امکانات اولیه لازم برای گریز از شرایط سخت زندگی پنج سال گذشته برای این مادر و فرزند مهیا گردید.

بعد از ظهر امروز شنبه قرار شد که چند نفر به همراه تیم خبری برای به اصطلاح سرکشی دوباره به منزل آن مادر و فرزند بروند و ما هم همراهشان شدیم و بدون آنکه به این مادر مطلبی در زمینه آماده شدن خانه و سرپناه داده شود با او به گفت و گو نشستیم.

مادر از شرایط زندگی خودش که نسبت به قبل خیلی بهتر شده تعریف کرد و به خبرنگار گفت : قبلا برای خودم خانه ای داشتم اما پس از فوت همسرم پنج سال قبل  از منزل قبلی بیرونمان کردند و به ناچار در این منطقه و با این شرایط موجود ساکن شدیم.

 

وی افزود : تا امروز فقط با کمک های مردمی توانستیم روزگار سرکنیم و حتی در این محل سرویس بهداشتی مناسب نداریم و هفته ای یکبار ابوالفضل (فرزند خردسالش) را به حمامی در شهر می برم و تنها وسیله گرمایشی و پخت و پز ما یک اجاق برقی است .

بی آنکه به او چیزی در باره خانه جدیدش بگوییم می خواهیم که با ما برای دیدن خانه ای بیاید و اگر پسندید، برای آن فکری بکنیم و به همراه آن مادر و فرزند راهی مجتمع مسکونی مسکن مهر انزلی شدیم .

میهمانان همگی در خانه میزبان جمع شده و منتظرند تا در شادی خانه دار شدن این مادر شریک شوند و او وارد می شود.

هنوز از ماجرا بی خبر است اما قدردان همین محبت های همشهریانش است و می گوید: روزگار خیلی سخت شده و من از همه مردم شهرم ممنونم که تا به امروز به من و فرزندم لطف داشتند و کمک حالمان بودند.

 

وقتی به او گفته می شود که قولی که به او داده شده اینک محقق گردیده و او وارد خانه خودش شده و این جمع همه میهمان او هستندبه پهنای صورت اشک می شود و نمی تواند از این شادی بی انتها کلامش را منعقد کند.

ذوق کودکانه ابوالفضل در اتاقی با اسباب بازی هایی که همیشه فقط در ویترین مغازه ها و دست کودکان می دید و برایش آرزویی بزرگ بود و اشک های بی انتهای مادر ، حضار را به شدت متاثر می کند .

مدیر موسسه طرح زنگ مهربانی نو می گوید : آن زمان که عکسهایی را از وضعیت زندگی این مادر و کودکش در فضای مجازی منتشر و درخواست کمک کردیم هرگز فکر نمی کردیم تا این مرحله بیاییم .

 

صادق صیاد افزود : در مدت خیلی کوتاهی کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی مردم جمع آوری شد و یکی از خیران انزلی هم مبلغ رهن ۱۸ ماهه این منزل را تقبل کرد و تمام لوازم این منزل هم با کمک مردم جمع آوری شد و می توانم با قاطعیت بگویم تمام لوازم مورد نیاز اعم از یخچال و اجاق گاز و تلویزیون و هر آنچه برای یک خانواده نیاز بود با کمک مردم فراهم شد تا از امشب این مادر و فرزند زندگی راحت تری را آغاز کنند.

او عنوان کرد : چون این مادر حرفه خیاطی را نیز فرا گرفته است با کمک مردم یک دستگاه چرخ خیاطی نیز برای کسب درآمدش تامین و هدیه شد امید است این مادر بتواندبا خیاطی هزینه های زندگیش را تامین کند و محتاج دیگران نشود.

 

از آن خانه بیرون می آیم و با صاحبخانه جدید خداحافظی می کنم و در راه بازگشت به سمت خانه یاد شعر معروف سعدی شیرین سخن می افتم که بنی آدم حتی در روزگار سخت کنونی که معیشت مردم به سختی تامین می شود هنوز هم اعضای یکدیگرند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار