موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
211498
۰۹ دی ۱۳۹۸

بازگشت به تحصیل ۶ هزار کودک در استان خوزستان محقق شد

استاندار خوزستان گفت: پس از اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل ۶ هزار کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: با هدف حرکت در جهت برقراری عدالت آموزشی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان تاکنون ۲ طرح جامع بورس دانش آموزان مناطق کم برخوردار و همچنین پروژه اجتماعی شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را اجرایی کرده است.

او افزود: در این طرح بالغ بر یکهزار و ۲۵۰ دانش آموز در سطح مناطق کم برخوردار استان تحت پوشش بورس تحصیلی قرار گرفتند و به هر کدام از این دانش آموزان مبلغی معادل ۱۰ میلیون ریال پرداخت شد و در سال نخست یکهزار و ۱۳۵ دانش آموز، در سال دوم ۲ هزار و ۵۵۰ دانش آموز و امسال بر ۲ هزار و ۳۷۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.

 

شریعتی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد وظیفه سنگینی در حوزه جذب مشارکت خانواده در خصوص کمک به روند برقراری عدالت آموزشی در سطح استان ایفا می‌کنند و حرکت به سمت رویکرد مشارکت محوری باید در اولویت برنامه‌های متولیان امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تولید عمل منجر به ثروت می‌شود و این مهم تنها با وجود نیروی انسانی توانمند محقق می‌شود البته این مهم تنها با توجه به برنامه‌های جامع تعلیم و تربیت امکان پذیر خواهد شد.

 

این مقام مسئول گفت: به عقیده کارشناسان این حوزه حرکت در راستا یک امر تدریجی است و ممکن است در یک بازه زمانی چند ساله محقق شود.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار