موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
211482
۰۹ دی ۱۳۹۸

پذیرش ۱۰۰ کودک داراری معلولیت به عنوان فرزندخوانده

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور درباره آمار فرزندخواندگی کودکان دارای معلولیت و بیماری‌های خاص توضیحاتی داد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی بابایی مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور درباره آمار فرزندخواندگی کودکان دارای معلولیت و بیماری‌های خاص اظهار کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ روند روبه رشدی از پذیرش کودکان دارای معلولیت و یا بیماری‌های خاص که تحت پوشش بهزیستی بودند داشتیم.

 

وی با بیان اینکه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد ۲۰ درصدی داشته است، افزود: هرچند نسبت به ۲ هزار کودکانی که در سال جاری به عنوان فرزندخوانده پذیرش شدند آمار کودکان با مشکلات جسمی و بیماری‌های خاص ۵ درصد است که باید در پذیرش این کودکان فرهنگ سازی شود.

بابایی با اشاره به اینکه پذیرش کودک دختر در سن نوزادی بیشتر است، گفت: از ابتدای امسال بیش از هزار ۴۰۰ کودک با احکام نگهداری دائمی و موقت وارد خانواده‌ها شدند.

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۱۰۰ کودک دارای معلولیت از خفیف تا شدید و بیماری‌های خاص توسط خانواده‌ها پذیرش شدند.

 

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم احکام قضایی مرتبط برای پذیرش موقت این کودکان در خانواده دریافت کنیم چراکه نگهداری این کودکان شرایط ویژه‌ای دارد و هدف ما آن است که این کودکان در خانواده‌ها زندگی کنند.

بابایی تصریح کرد: بیماری‌های خاصی که کودکان دارند از ساده‌ترین بیماری مانند شکاف کام گرفته تا هپاتیت و اچ آی وی همچنین اختلالاتی مانند اوتیسم و سایر بیماری در بین این کودکان دیده می‌شود حتی خانواده‌هایی بودند که با داشتن یک فرزند و یا بیشتر اینم کودکان را پذیرش کردند.

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: آمار مشخصی از تعداد فرزندخواندگی در سال جاری نداریم چراکه باید تا پایان سال صبر کنیم همچنین فرآیند فرزندخواندگی در سه مرحله صورت می‌گیرد مرحله اول درخواست خانواده ها، مرحله دوم درخواست از بهزیستی و مرحله سوم باید در سیستم قضایی سپری شود.

 

وی افزود: در کل می‌توانیم بگوییم که فرزندخواندگی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است و آمار پذیرش کودکان در خانواده‌ها بالاتر رفته است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار