موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
211439
۰۸ دی ۱۳۹۸

دیدار و همدردی رییس سازمان دارالقرآن با خانواده دو جوان کولبر

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ، رییس سازمان دارالقرآن الکریم با حضور در منزل دو نوجوان کولبری که به تازگی درگذشتند ضمن ابراز همدردی یک جلد کلام الله مجید را به این خانواده اهدا نمود.

به گزارش کودک پرس ، پیکر بی‌جان آزاد خسروی و فرهاد خسروی دو نوجوان ۱۹ و ۱۴ ساله کولبر مریوانی در ارتفاعات «تته» پیدا شد. این دو برادر مانند بسیاری دیگر از ساکنان غرب کشور به دلیل فقر خانواده و عدم توسعه اقتصادی در این مناطق تصمیم گرفتند راه کولبری را در پیش گیرند. بر همین اساس حجت الاسلام اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با حضور در منزل آنها ضمن همدردی با خانواده کولبران و شنیدن دردو دل‌های آنان یک جلد قرآن کریم به آنان اهدا نمود.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ مدیر سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص همدردی با خانواده کولبران گفت: اواخر هفته گذشته با حضور در روستای می شهرستان مریوان همراه با مدیر کل استان کردستان و مدیر کل استان کرمانشاه پای درد دل خانواده‌ای نشستیم که دو فرزندشان را در حادثه کولبری از دست داده بودند.

وی در خصوص این دیدار افزود: با توجه به حکم قرآن که باید کمک به مستضعفین داشته باشیم، این حرکت عملیات رفتار قرآنی را نشان می‌دهد و باعث نمود عمل قرآنی است که در مرحله اول همین خانواده که مسائل معیشتی داشتند و فرزندشان به اجبار به شغل کولبری روی آورده بود را تحت پوشش قرار دادیم. همچنین جمعیتی از اینها درخواست داشتند که دیداری با حجت الاسلام قمی داشته باشند که در صدد هستیم این درخواست آنان به زودی به نتیجه برسد و مشکلاتشان را تا هر زمانی که بتوانیم و از دستمان بر بیاید پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام اخوان صباغ در خصوص این دیدار تصریح کرد: به خدمت این خانواده رسیدیم و پای درد و دل آنها نشستیم. اکثر مردم مناطق محروم بیشتر به دنبال این هستند که کسی و مسئولی حرف‌ها و نیازهای آنان را بشنود. ما نیز به عنوان عضو کوچکی از جامعه قرآنی احساس مسئولیت کرده و حرف آنها را شنیدیم و آنها نیز بسیار ابراز ارادت به نظام و انقلاب داشتند.

وی بابیان اینکه مشکلی در خصوص تأمین معیشتی در سطح خانواده‌های مناطق محروم وجود دارد، ادامه داد: مشکل اصلی عدم معیشت مناسب بود و کل رزق خانواده از سوی کولبری تأمین می‌گردد. بعضی اوقات دوازده ساعت پیاده روی برای ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان انجام می‌دادندکه زندگی شأن بچرخد. همچنین نبود راه‌های مناسب و صعب العبور برای کولبری از دیگر مواردی است که جانشان را به شدت مورد خطر قرار می‌دهد، چرا که غیر از فرهاد و آزاد خسروی افراد زیادی با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و آسیب می‌بینند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار داشت: به دیدار این خانواده رفتیم و قرآنی را نیز در پایان به خانواده این دو جوان از دست رفته هدیه کردیم.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار