موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
211400
۰۸ دی ۱۳۹۸

بازی کردن «کودک» چه فوایدی دارد؟

متخصص ارتوپدی گفت: رشد استخوانی کودکان از شیرخوارگی آغاز می‌شود و باید در همان سنین فعالیت فیزیکی در قالب بازی کردن به آنها آموزش داده شود؛ چراکه تضمین کننده پیشگیری از آسیب‌ها در دوران نوجوانی و جوانی خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، محمد رازی رئیس ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: امروزه  همه آسیب‌های ورزشی مهم هستند ولی متاسفانه در کشور ما آسیب های مفصل زانو بخصوص آسیب لیگامان کروشیت قدامی یا  ACL به مراتب شیوع بیشتری دارد و یکی از علل آن انگیزه بالای نوجوانان و جوانان به روی آوردن ورزش است و علت دیگر آن نوجوانانی است که در سنین بلوغ و بعد از بلوغ علاقه شدیدی به ورزش‌هایی مثل فوتبال و بازی‌های توپ دار  پیدا می‌کنند، ولی سیستم عضلانی عصبی آنها رشد چشمگیری نکرده است.

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد:کودک باید از کودکی و شیرخوارگی با ورزش و فعالیت‌های فیزیکی را شروع کند و هنگامی که راه می‌افتد باید فعالیت‌های فیزیکی را به نحو صحیح و به مقدار متناسب انجام دهد.

وی اضافه کرد: به همین خاطر کودکانی که مرتب در پارک ها بازی می‌کنند و از وسایلی که در پارک‌ها نصب شده یا در زمین آزاد یا در جایی که روی ماسه و زمین خاکی بازی می‌کنند و رشد می‌کنند  سیستم عصبی عضلانی و اسکلتی‌شان رشد صحیح تری پیدا می‌کند و هنگامی که به سن بالاتر می‌رسند میزان آسیب دیدگی لیگامان کروشیت قدامی در آنها کمتر است .

 

رئیس ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو تصریح کرد:  متاسفانه امروزه زندگی آپارتمانی توأم با نداشتن وقت از طرف والدین برای اینکه بچه‌ها را به هر روز به مکان‌های مناسب برای انجام بازی و ورزش ببرند باعث شده که بچه‌ها رشد سیستم عصبی عضلانی استخوانی نرمالی را نداشته باشند.

رازی متذکر شد: گاهی که به ورزش‌های ارگانیزه و ورزش‌های تیمی و کلاس های ورزشی می‌روند ممکن است کم بیاورند  و در فعالیت‌های چرخشی و پیچشی باعث پارگی لیگامان کروشیت  قدامی شوند.
وی عنوان کرد: نتیجه می‌گیریم با توجه به اینکه رشد عصبی- عضلانی استخوانی کودکان یا سیستم نوروماسکولارشان باید از شیرخوارگی آغاز شود، باید در همان سنین فعالیت فیزیکی و ورزشی در قالب بازی کردن به کودکان آموزش داده شود که این آموزش‌ها  از نوزادی تضمین کننده پیشگیری از آسیب‌ها در دوران نوجوانی و جوانی خواهد بود.

رئیس ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو در خصوص این کنگره، گفت: در این کنگره متخصصانی از اقصی نقاط دنیا حضور دارند و تمامی ابعاد آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی و پروتزهای زانو، پرتزهای مفصل شانه، آسیب‌های ورزشی شانه، آسیب‌های ورزشی مچ پا، آسیب‌های تاندونی و عضلانی و ورزشی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

 

ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ با شرکت جامعه ارتوپدی کشور به خصوص جراحان زانو آرتروسکوپی آسیب‌های ورزشی، جراحان شانه، جراح مفصل مچ پا، جراحان مفصل هیپ برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار