موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211362
۰۷ دی ۱۳۹۸

۱۰ درصد کودکان در مهدهای کودک مادر شاغل دارند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، گفت: در شهر اصفهان ۳۶۰ مهدکودک با حدود ۲۰ هزار کودک سه تا شش ساله فعال است و طبق آمارهای دریافت شده از مهدهای کودک شهر اصفهان دو هزار کودک معادل ۱۰ درصد کودکان در مهدهای کودک دارای مادران شاغل هستند.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی ناجی در خصوص لزوم رعایت نگهداری کودکان در روزهای تعطیلی مهدهای کودک، اظهار کرد: وقتی شرایط اضطرار وجود دارد باید مادران این موضوع را درک کنند وقتی آلودگی به حدی است که کودک نمی‌تواند از خدمات مهدکودک استفاده کند و سلامت جسمی او به خطر می‌افتد باید کودک در منزل بماند و به هیچ وجه بیرون از منزل نیاید.

وی با بیان اینکه دو هزار کودک در مهدهای تحت پوشش بهزیستی مادران شاغل دارند، افزود: در استان اصفهان ۷۵۰ مهدکودک با داشتن حدود ۳۰ هزار کودک فعال هستند که در شهر اصفهان ۳۶۰ مهدکودک با حدود ۲۰ هزار کودک سه تا شش ساله فعال است و طبق آمارهای دریافت شده از مهدهای کودک شهر اصفهان دو هزار کودک معادل ۱۰ درصد کودکان در مهدهای کودک دارای مادران شاغل هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی مهمتر از سلامت کودکان نیست، افزود: مادری که مهدکودک تعطیل شده اما کودک را به محل کار یا بیرون می‌برد توانایی فرزندپروری او زیر سوال است و نیازمند خدمات مشاوره فرزندپروری و تصمیم گیری دارد چرا که انسان‌ها در نقش‌های مختلفی که به عهده دارند باید بتوانند تصمیمات درستی بگیرند و بر اساس اولویت‌ نقش‌های خود در زندگی تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه با مهدهای کودکی که در آلودگی هوا فعال باشند برخورد قانونی می‌شود، تصریح کرد: اگر مهدکودکی این موضوع را رعایت نکند و اگر در این زمان اتفاقی برای کودک در مهد بیفتد ارگان‌های دولتی نه تنها حمایتی از این مراکز ندارند بلکه مورد بازخواست قرار می‌گیرند و پذیرش کودکان در این زمان‌ها غیرقانونی و پوشش‌های بیمه‌ای برای آنها لحاظ نمی‌شود.

ناجی با اشاره به اینکه سیستم تنفسی کودکان آسیب‌پذیرتر است، اظهار کرد: مشکلات جسمانی آلودگی‌ها برای سنوات بعدی بر مغز تاثیر دارد و حتی باعث عقب‌ماندگی هوشی کودکان می‌شود و مادران باید به هشدارها توجه کنند چرا که در معرض آلودگی بودن برای کودکان خطرات بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه برای مادران نباید چیزی مهمتر از سلامت فرزندان‌شان باشد، گفت: باید دولت امکاناتی برای مادران شاغل ایجاد کند تا مشکلات کمتری در زمان تعطیلی مهدهای کودک داشته باشند یا بهتر است کارفرمایان خصوصی هم در مورد توجه به مسائل رفاهی کارکنان خود تعاملات بیشتری با چنین مادرانی داشته باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: خانواده و افراد نباید در معرض آلودگی باشند و این امر به سلامت همه مردم در هر سنی آسیب می‌زند اما در شرایط فعلی که زندگی کلانشهری انتخاب شده است باید واقعیت‌های این انتخاب را بپذیریم تا وقتی که مزایای در کلانشهر بودن کاهش یابد.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار