موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
211342
۰۷ دی ۱۳۹۸

هیچ کودک بازمانده از تحصیلی نباید در قم وجود داشته باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به لزوم بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه گفت: مهم‌ترین رسالت سوادآموزی جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل است.

به گزارش کودک پرس ،  بیژن سلیمان‌پور در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت سوادآموزی جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل است.

وی تلاش برای از بین بردن کامل بی‌سوادی را از برنامه‌های سوادآموزی عنوان کرد و افزود: مبارزه با بی‌سوادی از آرمان‌های انقلاب و رهبری بوده و امام خمینی (ره) ریشه دیکتاتوری و علت ایجاد استبداد حاکمیت طاغوت را در بی‌سوادی جامعه می‌دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، ورود قرآن و تعالیم الهی را زمینه ترویج فرهنگ اصیل اسلامی معرفی و ابراز کرد: برای رسیدن به فرهنگ مطلوب باید برای کاهش آمار بی‌سوادی تلاش کرده و مانع ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی شویم.

وی فراهم کردن شرایط تحصیل بدون برطرف کردن موانع آن را امری بیهوده دانست و خاطرنشان کرد: با وجود تحصیل 99 درصد دانش آموزان در مدارس هنوز یک درصد بازمانده از تحصیل نیز زیبنده جامعه اسلامی نبوده و باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.

سلیمان پور درصد کودکان مشغول به تحصیل در استان قم را بالاتر از استاندارهای جهانی اعلام و تصریح کرد: برای رسیدن به آمار 100 درصدی اشتغال به تحصیل دانش آموزان باید همه دستگاه‌های اجرایی با هم همکاری کرده و موانع را برطرف کنند.

وی شناسایی بی‌سوادان جامعه را امری سخت خواند و ابراز کرد: نیازمند تجمیع اطلاعات و یکسان‌سازی آن برای رسیدن به برنامه‌های جامع بوده و باید سامانه‌ای مانند سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی برای به دست آوردن آمار و اطلاعات دقیق بی‌سوادان راه‌اندازی شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تأکید بر ورود بخشداری‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات لازم در سامانه‌ای واحد بیان کرد: برای رسیدن به آمار و اطلاعات دقیق باید از ظرفیت‌های کارگری، شهرداری‌ها و دهداری‌های تابع و همچنین نهادهای حمایتی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار