موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
211331
۰۷ دی ۱۳۹۸

بیش از ۶۵۰۰ کودک محک، سرطان را شکست داده‌اند

مدیر عامل محک از بهبودی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کودک مبتلا به سرطان تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،  آقای آراسب احمدیان گفت: «در تقویم محک، ۷ دی، روز کودکان بهبودیافته از سرطان است. کیانا، دختر بنیانگذار محک که خود سرطان را در کودکی شکست داده است، در این روز متولد شده و بهبودی او، انگیزه‌ای برای تشکیل این مؤسسه بوده است.»
وی ضمن تبریک این روز به خانواده بزرگ محک که این موفقیت را به ارمغان آورده‌اند افزود: «تا پایان سال ۹۷ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کودک، از سرطان بهبودیافته‌اند که این تعداد نسبت به سال ۹۶، بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.»

آقای احمدیان با بیان آنکه تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۲ هزار کودک تحت حمایت محک قرار گرفته‌اند گفت: «سرانه هزینه درمان در سال ۹۷ با ۲۱ و نیم درصد رشد نسبت به سال ۹۶ روبرو بوده است. همچنین در این سال تعداد بیماران جدید با یک و ۴ دهم درصد به تعداد ۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است. این در شرایطی است که روزانه ۶ کودک جدید نیز به جمع کودکان تحت حمایت محک اضافه می‌شود. از این رو تداوم و ارتقای حمایت از فرزندان محک تنها به پشتوانه همراهی نیکوکاران است.»

مدیر عامل محک با تأکید بر آنکه براساس بیانیه چشم‌انداز این سازمان، تلاش می‌شود تا خانواده‌ها با نگرانی کمتر، تنها به درمان کودک خود فکر و کودکان شادمانه‌تر فرآیند درمان را طی کنند و آرزو‌های آن‌ها از بودن یا نبودن، به چگونه زیستن در آینده تغییر کند گفت: «ممکن است خانواده‌ای در مسیر درمان، فرزند خود را از دست دهد، اما باید خیالش راحت باشد که همه خدمات درمانی، دارویی و حمایتی لازم را دریافت کرده است. اما غایت آرزو‌های خانواده بزرگ محک آن است که به همت نیکوکاران تعداد کودکان بهبودیافته هر روز افزایش یابد.»

آقای احمدیان گفت: «اکنون بیش از ۱۹ هزار کودک در مرحله درمان قرار دارند که امیدواریم با همراهی نیکوکاران ایران زمین بتوانیم هزینه مورد نیاز دارو و درمان ایشان را تهیه کنیم تا در سال آینده از افزایش کودکان بهبودیافته از سرطان خبر دهیم. بی‌شک خبر بهبودی فرزندانمان خبری است که متعلق به تمامی اعضای خانواده بزرگ محک است.»

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار