موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
211252
۰۵ دی ۱۳۹۸

ساخت دوچرخه ویژه معلولان جسمی و حرکتی با موتور کولر

یک مخترع نوجوان گفت: دکترها همواره به من سفارش می‌کردند که یک یا دو ساعت پیاده‌روی کنم اما پاهای من توان پیاده‌روی نداشت، ایده اولیه طرح دوچرخه معلولان به ذهن خودم رسید و با کمک پدرم که مکانیک است ساخت دوچرخه ثابت با استفاده از موتور کولر را به اجرا رساندیم.

به گزارش کودک پرس ، امیرمحمد شاه‌منصوری، دانش‌آموز کلاس هشتم با اشاره به اختراع دوچرخه برقی ویژه معلولین بیان کرد: این طرح برای کمک به بچه‌های معلول است، من خودم یک معلول جسمی و حرکتی هستم و همیشه به این فکر می‌کردم که چطور می‌توانم خودم را راه بیندازم و به پاهایم حرکت بدهم و مثل بچه‌های عادی باشم.

وی افزود: قبلاً نه می‌توانستم راه بروم و نه می‌توانستم به‌صورت چهاردست‌وپا حرکت کنم اما با کمک این دستگاه توانستم حرکت کنم و قدم بردارم، این وسیله را به کمک پدر و مادرم ساختم و ساخت آن یک سال زمان برده است.

این دانش‌آموز اظهار کرد: دکترها همواره به من سفارش می‌کردند که یک یا دو ساعت پیاده‌روی کنم اما پاهای من توان پیاده‌روی نداشت، ایده اولیه طرح به ذهن خودم رسید و با کمک پدرم که مکانیک است طرح آن را به اجرا رساندیم.

وی تأکید کرد: ساخت این دوچرخه برقی یک کار ابتکاری است که با استفاده از موتور کولر تهیه‌شده است، دور موتور کولر هزار دور در دقیقه است که برای کاهش آن از چهار فولی استفاده کردم، کسانی که نمی‌توانند راه بروند و پیاده‌روی کنند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند این دستگاه دو دور دارد، افرادی که عادت ندارند با دور کند نرمش و کشش انجام می‌دهند سپس با دور تند تمرین می‌کنند.

 

شاه‌منصوری خاطرنشان کرد: این دوچرخه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بدون برق و در حالت خاموش نیز قابل‌استفاده است، افراد بدون کمک برق باقدرت بدنی خودشان می‌توانند رکاب بزنند اگر به‌طور منظم از این دستگاه استفاده کنند می‌توانند راه بروند.

وی تصریح کرد: چون نمی‌خواستم این وسیله فقط برای خودم باشد هرکسی را که می‌شناختم به او کمک کردم، آن‌هایی که نمی‌توانستند راه بروند و مدرسه بروند با کمک این دوچرخه توانستند حرکت کنند و در حال حاضر به مدرسه می‌روند.

این مخترع نوجوان با اشاره به این‌که طرح را اقتصادی کردیم، یادآور شد: دستگاه‌های مشابه این طرح با هزینه حداقلی یک تا دو میلیون تومان در بازار وجود دارند اما آن‌ها ثابت هستند و صندلی ندارند درواقع باید روی مبل یا جایی بایستی و رکاب بزنی، اما طرح ما مثل دوچرخه است که می‌توانی بنشینی و دور آن را کنترل کنی.

 

وی یادآور شد: هزینه ساخت این دستگاه ۸۰۰ هزار تومان است و تاکنون آن را به چند نفر از کاردرمانی‌ها یا فیزیوتراپ‌ها فروختیم چون این دستگاه در کاردرمانی‌ها وجود نداشت، برخی از کار درمان‌ها از ما شکایت کردند چون خودشان بابت نیم ساعت ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و اگر کسی این دستگاه را بخرد دیگر نیاز به کاردرمانی ندارد بنابراین هنوز موفق به ثبت دستگاه نشدیم.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار