موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211198
۰۴ دی ۱۳۹۸

حمایت از ۶ هزار دانش‌آموز یتیم بوشهری توسط کمیته‌ امداد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هم‌اکنون هفت هزار کودک یتیم و بی‌سرپرست در استان بوشهر تحت‌حمایت کمیته‌ امداد هستند که بیش از ۶ هزار نفر آن به عنوان دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.

به گزارش کودک پرس ، احمد لطفی ر نشست با مدیر کل و معاونان آموزش و پرورش استان که با موضوع همکاری در جهت حمایت از دانش‌آموزان یتیم و نیازمند برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون هفت هزار کودک یتیم و بی‌سرپرست در استان بوشهر تحت‌حمایت کمیته‌امداد است که بیش از 6 هزار نفر آن به عنوان دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین، بیان داشت: در این طرح که برخاسته از نگاه اعتقادی و بینش عمیق مردم به آموزه‌های دینی است، خیران اقدام به حمایت مالی و معنوی از یک تا چند یتیم و فرزند نیازمند می‌کنند و در طول سال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را مستقیما در اختیار آنها قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 20 هزار خانوار بی‌سرپرست در استان وجود دارد، گفت: حدود 10 هزار حامی برای حمایت از فرزندان یتیم این خانوارها به آنها کمک می‌کنند.

لطفی با تشریح طرح جذب بیش از 16 هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین تحت‌حمایت، خاطرنشان کرد: این طرح برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در بحث حمایت از ایتام بی‌سرپرست برنامه‌ریزی شده است که هر شخص در صورت تمایل ماهیانه مبلغی را از حداقل 10 هزار تومان تا هر اندازه که توان مالی دارد مستقیما به حساب فرزندان ایتام پرداخت می‌کند.

 

وی عنوان کرد: سایت ekram.emdad.ir به‌منظور دسترسی آسان، ثبت‌نام مستقیم و انتخاب کودک موردنظر توسط خود حامیان، راه‌اندازی شده است و پس از فرایند ثبت‌نام با صدور  یک شماره حساب، کمک‌های حامیان به شکل مستقیم و بدون‌واسطه به حساب یتیم مورد نظر پرداخت می‌شود و کمیته‌امداد هیچ‌گونه دخالتی در آن ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با‌ بیان‌ اینکه اغلب حامیان ایتام  استان را قشر معلم و فرهنگیان تشکیل می‌دهند، گفت: معلمان به جهت اینکه نیاز و مشکلات دانش‌آموزان یتیم و نیازمند را بهتر و بیشتر لمس می‌کنند در حمایت از آنها پیشگام هستند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های اهدایی حامیان برای رفع نیازهای تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حامیان نیک‌اندیش هم‌استانی بیش از 13 میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف نقد و کالا به ایتام و محسنین تحت‌حمایت کمک کردند.

 

لطفی با دعوت از مجموعه کارکنان و معلمان آموزش و پرورش استان برای حمایت از دانش‌آموزان یتیم و نیازمند، خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگیان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سایت اکرام ایتام امداد به نشانی    ekram.emdad.ir در این طرح معنوی  ثبت‌نام  و جهت واریز مستقیم کمک‌های خود به فرزندان معنوی اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تقدیر از فعالیت‌های کمیته‌امداد در ارائه خدمات به دانش‌آموزان نیازمند، بیان داشت: همه ما در قبال نیازمندان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت مسؤولیت داریم.

علیمراد کرمی با تاکید بر اینکه جوانان و دانش‌آموزان بزرگترین سرمایه‌ برای آینده جامعه هستند، گفت: ما مسؤولان باید به فکر رفع نیازها و مشکلات تحصیلی آنها باشیم.

 

وی در پایان آمادگی خود را برای همکاری با کمیته‌امداد در جهت حمایت و رسیدگی به نیازهای دانش‌آموزان ایتام و نیازمند اعلام کرد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار