موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
211163
۰۳ دی ۱۳۹۸

تشخیص عارضه‌ای نادر در بدن دختر بچه ۲ ساله تربتی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: متخصص اطفال کلینیک تخصصی احمدیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، عارضه خاص مادرزادی یک کودک دوساله را تشخیص داد که موجب نجات جان این کودک شد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا بهروز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در خصوص عارضه نادر این دختربچه دوساله گفت: با توجه به مراجعه این کودک با علامت استفراغ متناوب به کلینیک تخصصی احمدیه، آزمایشات ابتدایی روی بیمار انجام شد که در این آزمایش ها مورد خاصی مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم وضعیت بیمار، وی مورد بررسی دستگاه گوارش با ماده حاجب قرار گرفت که پس از این آزمایش مشخص شده در رویدادی نادر معده و قسمتی از روده ها به علت نقص در دیواره دیافراگم در قفسه سینه بیمار می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به اینکه این عارضه از بدو تولد همراه بیمار بوده، اظهار داشت: پس از انجام مراقبت های اولیه، جراحی بیمار در بیمارستانی در مشهد مقدس انجام شد و در حال حاضر نیز حال عمومی این کودک 2 ساله مطلوب گزارش شده است.

 

گفتنی است دکتر یاسر سلحشور متخصص اطفال کلینیک تخصصی احمدیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، پزشکی بود که موفق شد این عارضه را در بیمار تشخیص دهد و موجب نجات جان او شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تحت پوشش قراردادن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود ۳۸۰ هزار جمعیت در جنوب خراسان رضوی خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی ارایه می دهد.

 

این دانشگاه 190 تخت بیمارستانی در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت بیمارستانی در مه‌ولات دایر دارد که با راه اندازی بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین علیه السلام تا پایان خرداد سال آینده 272 تخت بیمارستانی به این شهرستان افزوده می شود.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار