موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
211103
۰۲ دی ۱۳۹۸

جای خالی داستان کودک و نوجوان در حوزه ایثار و شهادت

رییس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: جای خالی داستان کودک و نوجوان در حوزه ایثار و شهادت بسیار احساس می‌شود و همچنین خلاء ادبیات کودک و نوجوان در بحث ایثار شهادت وجود دارد و باید ادبیات کودک و نوجوان انقلاب رسمیت پیدا کند.

به گزارش کودک پرس ،  حجت الاسلام سید محمدرضا علاءالدین در نشست هم اندیشی فرهنگی وهنری نخستین جشنواره ملی کتاب ایثار، اظهار کرد: برنامه‌های نخستین جشنواره کتاب سال ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» و در بخش‌های ادبیات داستانی در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان و در دو بخش تاریخ شفاهی و مستندنگاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ژانر در این جشنواره ایثار و شهادت است و کتاب‌هایی را که از  سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ منتشر شده در این جشنواره ارزیابی می‌کنیم.

رییس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید استان اصفهان گفت:‌ جشنواره کتاب سال ایثار و شهادت در خصوص کتاب‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و با توجه به بررسی میدانی که انجام دادیم آثار بسیاری از داخل به خارج و برخی آثار از خارج به داخل در این حوزه ترجمه شده‌اند. در حوزه بین‌الملل سعی کردیم به صورت هدفمند آثار را انتخاب کنیم.

وی افزود: کتاب کودک و نوجوان باید شکل و فرم خود را بیابد چراکه کودک و نوجوان هیچ ذهنیتی از فرهنگ ایثار و شهادت ندارد و با مخاطب شناسی میتوان این ذهنیت را برای کودکان ایجاد کرد.

 

علاءالدینی تصریح کرد: جای خالی داستان کودک و نوجوان در حوزه ایثار و شهادت بسیار احساس می‌شود و همچنین خلاء ادبیات کودک و نوجوان در بحث ایثار شهادت وجود دارد و باید ادبیات کودک و نوجوان انقلاب رسمیت پیدا کند.

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار