موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211033
۲۷ آذر ۱۳۹۸

جستجوی برای یافتن نوجوان مریوانی به دلیل تاریکی شب به فردا موکول شد

بخشدار هورامان گفت: جستجو برای نوجوان ۱۵ ساله مریوانی که از ۲ روز گذشته در گردنه تته هورامان گمشده است به علت تاریکی شب متوقف شد و این روند از صبح فردا دوباره از سرگیری می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، فرید ربانی اظهار داشت: این نوجوان ۱۵ ساله به اسم فرهاد خسروی اهل روستای نی بخش مرکزی مریوان ۲ روز پیش به همراه برادر بزرگترش آزاد خسروی که ۲۴ سال سن داشت به ارتفاعات تته رفته بودند.

وی افزود: این ۲ برادر در حین برگشت گرفتار برف و کولاک شدید شده و مفقود شده بودند که بلافاصله جستجو برای یافتن آنها توسط خانواده و مردم منطقه آغاز شد.

بخشدار هورامان یادآور شد:‌ روز گذشته جسد برادر بزرگتر که از شدت برودت هوا جان خودش را از دست داده بود توسط مردم منطقه پیدا شده و به بیمارستان شهید چمران سروآباد انتقال و سپس برای خاکسپاری به روستای نی مریوان منتقل شد.

وی اضافه کرد: روز گذشته و امروزجستجو برای یافتن برادر کوچکتر با حضور گروه‌های امدادی و مردم منطقه آغاز شده اما با وجود تلاش‌های مضاعف اثری از وی تاکنون پیدا نشده است.

 

ربانی با تقدیر و تشکر از حس همدوستی و نوع دوستی مردم منطقه گفت: امروز باوجود سرمای شدید هوا و کولاک شدید شاهد تجمع بیش از ۲ هزار نفری مردم در گردنه تته برای یافتن این نوجوان بودیم که نشان از همدلی و وحدت بین مردم منطقه است.

وی افزود: گروه‌های هلال احمر شهرستان‌های سروآباد و مریوان و مرکز استان کردستان نیز امروز در منطقه حضور داشتند و با سگ‌های جستجو یاب مشغول جستجو بودند.

بخشدار هورامان اضافه کرد:‌ روز گذشته یک نفر دیگر به نام حسین کرمی از اهالی روستای نگل بخش کلاترزان سنندج نیز گرفتار برف و کولاک شدید و مجروح شده بود که توسط نیروهای هلال احمر به بیمارستان شهید چمران سروآباد منتقل شد که پس از چند ساعت درمان و بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شد.

گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان (سروآباد) و کرمانشاه قرار دارد که به‌علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً ۶ ماه از سال بسته است.

 

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی و بیش از ۲ هزار داوطلب فعال و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار