موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
210978
۲۷ آذر ۱۳۹۸

یک مربی زمانی موفق است که کودک را نمازخوان تربیت کند/ ۸۰ درصد تربیت کودکان مربوط به پدر و مادرهاست

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ۸۰ درصد تربیت کودکان مربوط به پدر و مادرهاست.

به گزارش کودک پرس ، آیت الله رسول فلاحتی در کارگاه علمی و کاربردی آموزش پیشگیری رشدمدار ویژه کارشناسان امور کودکان و نوجوانان، مدیران و مربیان مهدهای کودک خصوصی بهزیستی استان با اشاره به موضوع آغازین ها در تربیت کودکان اظهار کرد: در امر تربیت مواردی است که جزو نخستین ها محسوب می شود.

وی به ۱۰ موضوع در تربیت کودک نسبت به آغازین ها از دیدگاه آیات و روایات اشاره کرد و افزود: روزانه کمک خواستن از خدا باید مد نظر مربیان مهدهای کودک باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر زبان جاری کردن روزانه نام خدا توسط مربیان مهدهای کودک، بیان کرد: نام خدا موجب می شود در زمین و آسمان به انسان آسیب وارد می شود.

آیت الله فلاحتی، یکی از راهکارهای سلامتی جسم را سحرخیزی دانست و ذکر کرد و گفت: تا زمانی که سلامتی جسم انسان تامین نشود، فرد نمی تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مربی وقتی موفق است که کودک را نمازخوان تربیت کند، تصریح کرد: نماز بالاترین ذکر است و انسان باید به نماز توجه داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تلاوت روزانه قرآن توسط مربیان مهدهای کودک تاکید کرد و یادآور شد: قرآن مانند واکسن است و فلج معنوی جامعه را از بین می برد.

آیت الله فلاحتی، خواستار فرستادن روزانه ۵ صلوات به نیت پنج تن آل عبا توسط مربیان مهدهای کودک شد و اظهار کرد: صلوات روزانه بر تربیت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه وضوع نورانیت می آورد، خاطرنشان کرد: مربیان مهدها هر روز که از خانه خارج می شوند با وضو باشند ضمن اینکه توسل روزانه به امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) اثرگذار است.

 

امام جمعه رشت بر دعای روزانه مربیان نسبت به پدر و مادر تاکید کرد و افزود: در روایت آمده اگر کسی والدین خود را دعا کند خدا در دل پدر و مادر او می اندازد که فرد را دعا کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دعای روزانه مربیان نسبت به معلمان خود تاثیرگذار است، تصریح کرد: کسی که می خواهد علم و تربیت او با برکت باشد، روزانه معلم خود را دعا کند.

وی، صدقه دادن روزانه به هر میزان را نهمین موضوع در موضوع آغازین های امر تربیت دانست و بیان کرد: دهمین موضوع این است که روزانه کودکانی که تحت نظر شما است، را دعا کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه در بخش چگونه باشیم، گفت: محبت به کودک نخستین امر است زیرا اگر می خواهید حرف تان در کودک اثر بگذارد به او محبت کنید.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نشاط هنگام تحویل گرفتن کودک از راهکاری محبت است، خاطرنشان کرد: نشاط محبت آور است.

وی همچنین برخورد با آرامش، برخورد کریمانه و آراستگی را از جمله موضوع ها در بخش چگونه باشیم عنوان کرد و یادآور شد: از آغازین لحظه تمام رفتارهای مربی در ذهن کودک می ماند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه محول کردن تمام امور تربیتی فرزندان به مربیان و مسئولان جامعه فرافکنی توسط پدر و مادر است، اظهار کرد: ۸۰ درصد تربیت کودکان مربوط به پدر و مادر است.

 

آیت الله فلاحتی، مربیان مهدهای کودک را انسان ساز دانست و بیان کرد: داشتن روح آرام توسط مربیان مهدهای کودک مهم است زیرا یاد خدا موجب آرامش دل ها می شود.

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار