موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
210869
۲۶ آذر ۱۳۹۸

واکنش دیدبان اسلام‌هراسی به ضرب‌و‌شتم دختر محجبه انگلیسی

دیدبان اسلام‌هراسی وابسته به دارالأفتای مصر، ضرب و شتم یک دختر نوجوان محجبه مسلمان از سوی یک زن و مرد انگلیسی را محکوم کرد.

به گزارش کودک پرس ، در پی ضرب‌وشتم یک نوجوان محجبه در یکی از اتوبوس‌های عمومی در شمال انگلیس از سوی یک مرد و زن چهل ساله، دیدبان اسلام‌هراسی وابسته به دارالأفتای مصر با صدور بیانیه‌ای، بدرفتاری و تبعیض نژادی و همچنین اعمال خشونت علیه دانش‌آموزان و دانشجویان محجبه را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به این که چنین حوادثی پیش از این نیز در جامعه انگلیس رخ داده، آمده است: یک مرد چهل ساله انگلیسی در یکی از اتوبوس‌های محلی با الفاظ زشت و نژادپرستانه اقدام به مسخره کردن دختر نوجوان مسلمان کرد که این دختر هنگام دفاع از خود، از طرف یک زن انگلیسی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و براساس تصاویر ضبط شده به وسیله تلفن همراه برخی شاهدان، این زن و مرد کسانی را که می‌خواستند به این دختر کمک کنند، تهدید می‌کردند.

دیدبان اسلام‌هراسی مصر پیش از این نیز حمله به یک دانش‌آموز دختر در یکی از دبیرستان‌های کالیفرنیا را محکوم و آن را نمونه‌ای از تهدیدهای حزب افراط‌گرای راست علیه آزای فردی در جامعه توصیف کرده بود.

 

پلیس انگلیس ۱۷ آذرماه سال جاری اعلام کرد که یک مرد و زن را پس از انتشار فیلمی در رسانه‌های اجتماعی که نشان می‌دهد در حال حمله به یک دختر نوجوان مسلمان هستند، دستگیر کرده است.
حمله به این دختر نوجوان محجبه در یک اتوبوس عمومی در شمال انگلیس اتفاق افتاده است. در این فیلم ویدئویی که به وسیله تلفن همراه گرفته شده بود، یک زن ۴۰ ساله انگلیسی اقدام به کتک زدن یک دختر دانش‌آموز ۱۴ ساله محجبه در اتوبوس کرده و یک مرد نیز با شعارهای اسلام‌هراسانه سر وی داد می‌زد.
حمله به این دختر نوجوان در داخل اتوبوس در شهر شفیلد در جنوب یورکشایر شروع شده و در خارج از اتوبوس نیز ادامه داشت. بر اساس گفته پلیس یورکشایر، زن و مردی که اقدام به حمله به این دختر نوجوان مسلمان کرده بودند، بازداشت شدند.
اسلام هراسی در انگلیس از سال ۲۰۱۷ افزایش شدیدی داشته و در این سال‌ها بارها به مسلمانان در این کشور حمله شده است.
منبع: ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار