موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210806
۲۵ آذر ۱۳۹۸

ساماندهی ۱۷۰ کودک کار در قم

معاون اجتماعی بهزیستی قم از ساماندهی ۱۷۰ کودک کار در مرکز حمایتی کودک و خانواده بهزیستی قم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مریم علیشیری،معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت:  از ابتدای امسال تاکنون،‌ ۱۷۰ کودک کار در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده بهزیستی استان پذیرش و از خدمات مرکز به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: خدمات این مرکز شامل پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت‌های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای اعضای خانواده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم عنوان کرد: ۶۱ درصد کودکان کار پذیرش‌شده در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده، بین سنین ۶ تا ۱۲ سال و ۲۹ درصد نیز بین ۱۳ تا ۱۸ سال بودند.

 

به گفته او، کودکان کار بیشتر در خانواده‌هایی دیده می‌شوند که یا سرپرست خانواده معتاد بوده و یا خانواده سرپرست مناسب ندارد و یا خانواده در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برد.

علیشیری بیان کرد: این کودکان بیشتر در زمینه کار با ترازو، دست‌فروشی، گل‌فروشی در خیابان و کار در کارگاه‌های کوچک ازجمله کوره‌های آجرپزی، تولیدی کفش و صندل فعالیت می‌کنند.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم بابیان این‌که سال گذشته حدود ۴۰۰ کودک کار در قم ساماندهی شد،‌ اضافه کرد: این کودکان بعد از شناسایی و یا ارجاع از سوی نهادهای انتظامی و قضایی و یا به‌صورت خودمعرف در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده پذیرش‌شده و از طریق ارتباط با خانواده، بر اساس نوع و میزان مشکل از خدمات مرکز بهره‌مند می‌شوند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های بهزیستی و مددکاران، مرکز توانمندسازی خانواده است که در این مرکز اقدام‌های لازم برای ایجاد منبع درآمد سالم برای خانواده به شیوه‌های ممکن از طریق آموزش حرفه و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی و سرمایه کار صورت می‌پذیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم عنوان کرد: در این مرکز به‌منظور ارتقای سطح اطلاعات عمومی خانواده‌های این کودکان و خود آن‌ها، کارگاه‌های آموزشی در موضوع‌های مختلف ازجمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی و فرزندپروری، آشنایی با انواع آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های نوپدید و آسیب‌های حاصل از فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

علیشیری گفت:شهروندان در صورت مشاهده کودکان کار با شماره‌های ۱۳۷ شهرداری، ۱۱۰ ناجا و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس حاصل نمایند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار