موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210595
۲۱ آذر ۱۳۹۸

کمک به رفع سوءتغذیه ۱۰۶۶ کودک زیر پنج سال یزدی توسط کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶۷ میلیون تومان نیز برای کمک به رفع سوء تغذیه ۱۰۶۶ کودک کمتر از پنج سال و ۲۵ مادر باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شده که سرانه پرداختی برای هر نفر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش کودک پرس ، «محمدحسین جمال پور» با بیان مجموعه فعالیت‌های این نهاد در بخش درمان، بهداشت و بیمه مکمل مددجویان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیارد و ۱۹ میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد و نیازمندان هزینه شده است.

وی افزود: قبل از سال ۹۸ فعالیت‌های درمانی کمیته امداد به سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان معطوف بود ولی از ابتدای سال جاری بخش بیمه درمان پایه به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است.

معاون کمیته امداد استان بیان کرد: در این مدت ۶۵۲ میلیون تومان در قالب بیمه مکمل درمان مددجویان تحت حمایت از جمله فرانشیز، خدمات بستری، دارو، دندان‌پزشکی، خدمات ویژه به سالمندان و بیماران صعب‌العلاج هزینه شده است.

 

وی با اشاره به توجه این نهاد در زمینهٔ ارتقای شاخص‌های بهداشتی مددجویان تحت حمایت، گفت: برنامه‌های مختلفی از جمله توزیع اقلام بهداشتی، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت، بهداشت دهان و دندان و طرح‌های غربالگری برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی جامعه هدف تحت حمایت در حال انجام است و از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۲۷ میلیون تومان به این بخش اختصاص پیدا کرده است.

جمال پور در این گزارش ادامه داد: هم‌اکنون ۷۴۰ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند و طی این مدت ۶۷۳ میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی آن‌ها پرداخت‌ شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶۷ میلیون تومان نیز برای کمک به رفع سوء تغذیه ۱۰۶۶ کودک کمتر از پنج سال و ۲۵ مادر باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شده که سرانه پرداختی برای هر نفر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

 

به گفته این مسئول، سال گذشته ۹ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار