موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210586
۲۱ آذر ۱۳۹۸

اهدای سبد غذایی به ۱۸۹۳ کودک دارای سوءتغذیه/ طرح هم‌سفره در گیلان اجرایی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اجرای طرح هم‌سفره گفت: اهدای سبد غذایی باهدف محرومیت‌زدایی و پیشگیری از فقر و تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال که دچار سوءتغذیه هستند، انجام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، عباس اهرابی با بیان اینکه کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، اظهار کرد: برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان تحت حمایت این نهاد کودکان در بازه زمانی ۶ ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی با ضرورت و توجه کمیته امداد گیلان برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان گفت: کلاس و کارگاه‌های آموزشی و طرح‌های پیشگیری برای این افراد برگزار می‌شود تا در این موارد بیماری را به حداقل کاهش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه میانگین دریافتی هر کودک مبتلابه سوءتغذیه در استان ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان است، افزود: در هشت‌ماهه سال جاری چهار بسته غذایی بین این کودکان توزیع‌شده است و دو بسته دیگر نیز در روزهای آینده توزیع می‌شود.

اهرابی با اشاره به اینکه هزار و ۸۹۳ کودک مبتلابه سوءتغذیه استان از سبد غذایی در سال جاری بهره‌مند شدند، بیان کرد: اهدای سبد غذایی باهدف محرومیت‌زدایی و پیشگیری از فقر و تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال که دچار سوءتغذیه هستند از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.

وی سبد غذایی ویژه کودکان زیر ۶ سال دچار سوءتغذیه را شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی عنوان کرد و گفت: مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶ سال قطعاً در تسریع روند بهبودی آن‌ها اثرگذار است  و  خیران می‌توانند با حمایت از طرح هم‌سفره در تأمین منابع مالی موردنیاز برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال مشارکت کنند.

 

 مدیرکل کمیته امداد گیلان اهدای سبد غذایی به مادران شیرده تحت حمایت را نیز از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و بیان کرد: در سال جاری ۲۲ نفر از مادران شیرده از سبد غذایی بهره‌مند شده‌اند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار