موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210556
۲۱ آذر ۱۳۹۸

۲۳۰ کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شد؛ ۱۰ درصد کودکان خیابانی در اردبیل غیربومی هستند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۳۰ کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر دو نهاد خیریه در راستای ارائه حمایت و خدمات لازم به کودکان خیابانی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به این که 230 کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شده است بیان کرد: 90 درصد کودکان خیابانی استان بومی و 10 درصد غیربومی هستند که درصدد هستیم با تلاش مسئولان و دستگاه‌های مربوطه از جمله بهزیستی و آموزش و پرورش کودکان محروم از تحصیل را به چرخه آموزشی بازگردانیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: ارائه تسهیلات ضروری برای سرپرستان کودکان کار و نیز ارائه خدمات درمانی و نیز بهره‌مندی از درمان تامین اجتماعی از برنامه‌هایی است که به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

ستاری تصریح کرد: همکاری‌های لازم با بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون در این زمینه مبنای کار قرار گرفته و مدیران دستگاه‌های اداره تعاون استان ارائه آموزش‌های رایگان مهارتی به کودکان خیابانی و خانواده‌های آنان را در دستور کار قرار داده است که اقدامات لازم در حال انجام است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود بانک‌ها در اعطای تسهیلات خوداشتغال و کارفرمایی با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در راستای ارائه خدمات به این کودکان ورود پیدا کرده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع به عنوان یک محور اصلی در سازمان بهزیستی استان مطرح است.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار