موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
210430
۱۹ آذر ۱۳۹۸

از هر ۴ کودک که تلفن همراه دارند ۱ کودک دچار مشکلات مرتبط با سلامت روان است

تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد نتایج منفی استفاده از تلفن همراه روی کودکان بسیار شدید است و از هر چهار کودک حداقل یک کودک که از تلفن همراه استفاده می‌کند دچار مشکلات مرتبط با سلامت روان است.

به گزارش کودک پرس ، تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می دهد نتایج منفی استفاده از تلفن همراه روی کودکان بسیار شدید است و از هر چهار کودک حداقل یک کودک که از تلفن همراه استفاده می کند دچار مشکلات مرتبط با سلامت روان است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، میزان زمانی که کودکان و نوجوانان به استفاده از وسایل خود می گذرانند ، به نگرانی فزاینده ای تبدیل شده است ، اما کارشناسان می گویند هنوز شواهد و مدارک اندکی در مورد اینکه آیا صرف زمان روی صفحه نمایش به خودی خود مضر است ، وجود دارد.

کارشناسان حوزه روانشناسی انگلیس پشت مطالعه اخیر می گویند اغلب کودکانی که از تلفن همراه استفاده می کنند دچار مشکلاتی جدی هستند. نتایج حاکی از آن است که بیش از 23٪ از جوانان متاثر از عملکرد تلفن های هوشمند خود دچار اختلال های رفتاری شده اند. اگرچه تحقیقات نمی توانند بگویند که آیا استفاده از تلفن  به شکل مستقل منجر به چنین مشکلاتی می شود.

دکتر نیکولا کالک از کالج کینگ لندن ، مؤلف این مطالعه می گوید: “به نظر می رسد اقلیت قابل توجهی از نوجوانان و جوانان کشورهای مختلف الگوهای رفتاری ناخوشایندی از خود نشان می دهند، اما برای این که نظریه ما تایید شود نیاز به بررسی های متعددی در سطح بین المللی است.”

 

این تیم که مقاله خود را در ژورنال BMC Psychiatry  منتشر کرده اند، نتایج خود را با کمک جستجوی داده ها از 41 مطالعه و با حضور درمجموع 42000 شرکت کننده در سراسر اروپا ، آسیا و آمریکا ، عمدتا در نوجوانان، به دست آوردند.این مطالعات از پرسشنامه هایی برای بررسی شیوع استفاده از گوشی هوشمند با مشکلات سلامت روان استفاده کرده است.  رفتارهایی مانند اضطراب، افسردگی و … نیز می تواند به عنوان نشانه های این مشکل در نظر گرفته شود.

بین مطالعاتی که در حوزه سلامت روان  انجام شده است، نتایج حاکی از آن است که افرادی که از تلفن هوشمند استفاده می کنند بیشتر دچار افسردگی می شوند و اغلب با علائم  اضطراب ، احساس استرس و  مشکلات خواب مواجه می شند.نویسندگان معتقدند که در دسترس بودن و فراگیر شدن تلفن های هوشمند در زندگی روزمره بدون توجه به تبعات آن بسیار خطرناک است.

 

 

 

منبع: انتخاب

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار