موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210387
۱۸ آذر ۱۳۹۸

قهرمانان ایثار و شهادت مشوق مدافعان نوجوان می‌شوند

جشنواره‌ منظومه ستارگان درخشان برگزار می‌شود تا اعلام کند حامی نوجوانانی است که به دنبال ظهور توانایی‌های خود هستند.

به گزارش کودک پرس ، آئین افتتاحیه جشنواره منظومه ستارگان درخشان با حضور نوجوانان و مسئولان اصفهانی در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی برگزار شد.

این مراسم که در قالب نشست خبری ویژه خبرنگاران برگزار شد سعی در ابهام‌زدایی و شفاف سازی این جشنواره داشت و به پاسخگویی تمام سئوالات خبرنگاران و به خصوص نوجوانان دغدغه‌مند پرداخت.

محمد احمدی دبیر جشنواره منظومه ستارگان درخشان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد قهرمان سازی و با هدف باز تعریف فرهنگ ستاره شدن و با کادری از نوجوانان و برای نوجوانان به شهر اصفهان آمده است.

احمدی بیان کرد: دغدغه‌ اصلی که باعث شکل‌گیری این جشنواره شد به ظهور رساندن نوجوانان مستعد بود تا پس از کشف توانایی و انگیزه آنان زمینه‌های لازم را برای به ظهور رساندن توانایی‌هایشان برقرار سازیم تا بتوانیم در شکل‌گیری آینده آنان که بسیار هم مهم است تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: این جشنواره در 13 رشته درحال برگزاری است تا پوشش دهنده علایق و توانایی‌های اغلب مخاطبانش باشد و در اصل قرار است نوجوانان شرکت‌کننده در هر رشته هویت شناسی شوند و بر اساس انگیزه و توانایی خودشان وارد مرحله دوم شوند.

دبیر منظومه ستارگان درخشان ادامه داد: نوجوانان باید برای خوشنودی مردم اصفهان بیان کننده آن باشند که می‌توانند چه قول و ایده‌ای را به ثبت برسانند تا بتوانند بر حسب توانایی‌های خود بدرخشند، البته لازم به ذکر است که ایده یک بحث تخصصی است اما قول دادن بر اساس توانایی و انگیزه فردی خواهد بود.

وی درخصوص ادامه فرایند این مجموعه تصریح کرد: پس از جمع‌آوری پیشنهادات و قول‌های نوجوانان یک کارگاه آموزشی برگزار می‌شود تا بر روی ایده این نوجوانان متمرکز شویم و پس از بررسی‌های لازم این ایده‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

احمدی خاطرنشان کرد: نوجوانان مستعد و برگزیده در روز اختتامیه دیدگاه‌های خود را ارائه می‌کنند و مدالی به آنان تقدیم می‌شود تحت عنوان مدافعان نوجوان که از قهرمانان حوزه ایثار و شهادت دریافت می‌کنند و مهم‌تر اینکه قرار است به یکی از آرمان‌های شهدا که خرسندی مردم و خدمت گزاری است عمل نماییم.

وی گفت: منظومه تنها یک جشنواره به خصوص نیست بلکه این جشنواره به عنوان اولین رویداد این مجموعه در تقویم رویدادهای فرهنگی ثبت خواهد شد و پس از آن منظومه ستارگان درخشان کار اصلی خود را آغاز خواهد کرد.

 

جشنواره منظومه ستارگان درخشان از 14 آذر ماه تا 14 دی‌ماه درحال برگزاری است و نوجوانان می‌توانند با ثبت‌نام در این جشنواره بخت خود را برای ستاره شدن بیازمایند.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار