موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
210384
۱۸ آذر ۱۳۹۸

شبکه خواهران فهما با شعار «نوجوانی، نردبان اخلاق و معنویت» تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام روحانی از تشکیل شبکه خواهران «فهما» در کانون‌های مساجد کشور ویژه دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۲ سال خبر داد و گفت: این شبکه با شعار «نوجوانی، نردبان اخلاق و معنویت» فعال می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام «سعید روحانی» با اشاره به تشکیل شبکه خواهران فهما (پایتخت فرهنگ هنر مساجد ایران)، گفت: این شبکه با مرکزیت قم و با هدف جذب حداکثری نوجوانان به مسجد برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور طراحی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در همین خصوص تاکنون جلسات مختلف هم اندیشی را با مراکز مختلف مرتبط از جمله آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و کارشناسان این حوزه برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری حلقه‌های نوجوانان برای مقطع سنی ۱۰ تا ۱۲ سال در این طرح افزود: رابطین خواهر کانون‌های مساجد سراسر کشور با برگزاری حلقه‌های ۲۰ نفره در کانون‌های مساجد به مدت ۴۰ هفته برای دختران ۱۰ تا ۱۲ سال، آنها را با موضوعات دینی و تربیتی مانند نماز، صداقت، حجاب، احترام به حقوق دیگران، مشورت، نظم، دعا و … آشنا می‌کنند. در این حلقه‌ها آموزش‌ها با ادبیات خودِ بچه‌ها و متناسب با سن آنها ارائه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه اخلاق و معنویت شعار این طرح است، افزود: هر سال این طرح تکرار می شود و این نوجوانان  تا ۱۰ سال تحت لوای مسئول کانون و مربیان کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی یادآور شد: قرار است در کل کشور همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) همایشی با همین شعار و با حضور ۴۰ هزار نوجوان به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فرهنگی هنری استان قم با اشاره به گردهمایی دوروزه نمایندگان خواهر ستادهای استانی در قم، یادآور شد: قرار است دوره آموزشی متمرکزی با حضور نمایندگان خواهر ستادهای استانی به منظور توجیه طرح، معرفی ملاک‌های انتخاب رابطین توانمند و ارائه آموزش‌های لازم برای ایشان در قم به مدت دو روز برگزار شود.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار