موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
210374
۱۸ آذر ۱۳۹۸

روایت نیوزویک از مرگ یک نوجوان گواتمالایی در بازداشتگاه‎ مرزی آمریکا

پس از انتشار فیلمی از جان باختن یک نوجوان مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا، گروهی از پزشکان، اقدام اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا را دربی توجهی به این نوجوان محکوم کردند.

به گزارش کودک پرس ، انتقاد گروهی از پزشکان پس از انتشار ویدئویی که در آن دیده می‌شود یک نوجوان گواتمالایی که در بازداشتگاه مرزی آمریکا زندانی بود، جان باخته، بالا گرفته است.

در فیلم منتشر شده این نوجوان چند ساعت قبل از آنکه فوت کند،  بر روی زمین بازداشتگاه افتاده بود.
این نوجوان ۱۶ ساله تبعه گواتمالا در ماه می‌ توسط گشت مرزی آمریکا دستگیر شد و به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا در لیست انتظار قرار داشت تا به مرکز مراقبت‌های درمانی و خدمات انسانی انتقال داده شود.
این مهاجر در ماه می‌ در بازداشتگاه فدرال و چند روز پس از عبور از مرز آمریکا جان خود را از دست می‎دهد.
در این فیلم دیده می‌شود نوجوان ۱۶ ساله در حالی که ماسک بر صورت داد در سلول خود راه می‌رود؛ همچنین در قسمت دیگری از فیلم دیده می‌شود این نوجوان بر روی یک نیمکت سیمانی دراز کشیده و جوان دیگری هم در همان سلول در زیر پتو دراز کشیده است.
گزارش‎ها حکایت از این دارند که وضعیت جسمی نوجوان بیمار، وخیم بوده و توان ایستادن بر روی پاهایش را ندارد و در نهایت بر روی زمین می‌افتد؛ هم سلولی او با دیدن شرایط وخیم نوجوان به ماموان اطلاع می‌دهد.
پیش از این، اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا ادعا کرده بود ماموران یک نوجوان ۱۶ ساله را در زمان بازرسی پیدا کردند که علائم حیاتی نداشته است؛ این در حالی است که فیلم منتشر شده صحنه دیگری را نشان می‌دهد که برخلاف ادعای ماموران بازداشتگاه مرزی است.
ماری دیلوکا، پزشک اورژانس از نیویورک و از مخالفان بازداشت کودکان مهاجر در آمریکا در مصاحبه به نیوزویک گفته که تماشای جان دادن این نوجوان بر روی زمین بسیار متاثر کننده است.
به گفته این پزشک، ” تماشای این نوجوان بیمار در چنین شرایطی به دلیل بی توجهی شدید پزشکان واقعاً ناراحت کننده بود؛ همچنین ما و سایر گروه‌های پزشکی تمام تلاش خود را برای رساندن کمک‌های پزشکی به کار بردیم، اما ماموران اجازه درمان آن مهاجر را به ما ندادند و همین امر باعث فوت او شد.”
منبع: میزان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار