موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
210339
۱۸ آذر ۱۳۹۸

تحصیل نوجوان ۱۴ ساله در ۲ رشته دانشگاه میشیگان

“دنیل لو”(Daniel Liu) یک نوجوان نابغه ۱۴ است که هم‌اکنون در حال تحصیل در دو رشته در دانشگاه “میشیگان” آمریکا است.

به گزارش کودک پرس ، این نوجوان در سن یک سالگی الفبا را آموخت و هنگامی‌که دو ساله شد شروع به خواندن کرد.

در سن ۱۰ سالگی به کوچک‌ترین فردی تبدیل شد که برنده چالش ملی شیمی You Be شده است که به همین خاطر به دیدار باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا رفت.

این نوجوان گفت: بنا بر گفته والدینم، من حتی در سنین کم هم خیلی کنجکاو بودم. وی که هم‌اکنون در سن ۱۴ سالگی است، در حال تحصیل در دوره کارشناسی در دو رشته تحصیلی است.

یکی در رشته شیمی و دیگری در رشته علوم رایانه.

دنیل لو در حال توسعه واکنش‌های شیمیایی است که می‌تواند به شرکت‌های داروسازی کمک کند محصولات دوستدار محیط زیست تولید کنند.

وی در همه ادوار تحصیل خود به عنوان جوان‌ترین دانش‌آموز بوده است و در همین رابطه گفته که من در حال حاضر دوستان زیادی دارم. در ابتدا از نظر باقی مردم عجیب بودم زیرا سنم نسبت به جایگاهی که دارم خیلی کم است. ولی اکنون مانند بقیه دانشجویان به نظر می‌رسم.

زمانی‌ که لو در یک دبیرستان در اتاوا درس می‌خواند، در دانشگاه “تولیدو”(Toledo) به کلاس‌های تمام وقت می‌رفت و در آن زمان با یک دانشجو پسا دکتری اولین مقاله علمی و پژوهشی خود را نوشت.

لو در رابطه با سختی این درس‌ها اظهار کرد: شاید خیلی از مسائل علمی برای یک نوجوان ۱۴ ساله پیچیده باشد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و برخی از مسائل برای من هم وجود داشت که برای درک آنها زمان زیادی صرف کردم.

یکی از اساتید دانشگاه میشیگان گفته که دنیل لو اعتماد به نفس بالایی دارد و شجاع است. او همچنان تمایل به آموختن چیزهای جدید دارد.

طبیعتا این نوجوان نابغه در میان برنامه شلوغ خود اوقات سرگرمی دارد. وی در این مواقع سرگرمی‌هایی نظیر برنامه‌نویسی، نواختن ویولون‌سل و پیانو دارد.

لو گفته که برخی از مواقع برنامه‌های سرگرمی وی منجر به الهام در برنامه‌های تحصیلی او می‌شود.

به عنوان مثال، چیزی که سبب شد لو به تحصیل در رشته دوم یعنی علوم رایانه‌ای علاقه‌مند شود، علاقه او به برنامه‌نویسی بود.

وی درنهایت افزود، با توجه به اینکه سن من نسبت به باقی دانشجویان پایین‌تر است، دانشگاه میشیگان بیشترین فرصت‌ها را در اختیار من قرار داده و به عنوان یک فرد اهمیت زیادی برای من قائل است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار