موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
210330
۱۸ آذر ۱۳۹۸

بازگشت نوجوان ۱۷ ساله به آغوش خانواده/ حامد ۲۰ روز در افغانستان بود

نوجوان ۱۷ ساله ایلامی که فاقد شنوایی و تکلم بوده و از خانه پدری فرار کرده به دلیل شباهت زیاد به عنوان تبعه افغانستانی از کشور طرد شد که طی پیگیری‌های نیروی انتظامی به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش کودک پرس ، فرمانده انتظامي شهرستان “تايباد” كه براي استقبال از “حامد” در مرز “دوغارون” حضور يافته بود، اظهار داشت: روز بيست و دوم آبان ماه سال جاری نوجوان 17 ساله اي به نام “حامد” كه دچار مشکل شنوايي و تكلم بوده با موتورسيكلت از شهر ايلام به خرم آباد مي رود.

این مقام انتظامی یادآور شد: وی كه هيچ مدرك شناسايي و هويتي همراه نداشته به دلیل شباهت زیاد به تبعه های افغانستانی توسط پلیس بازداشت و به مقر انتظامي انتقال مي یابد.

سرهنگ “علي اكبر قرباني” خاطر نشان كرد: نداشتن مدارك شناسايي و تصميم اين پسر نوجوان به فرار از دست پليس اين  برداشت را به وجود مي آورد كه او يك تبعه خارجي غير مجاز است و براي همين نيز پس از طی تشريفات قانوني لازم به تهران ، قم و سپس اردوگاه “سفيد سنگ” شهرستان “فريمان” انتقال مي يابد.

وي خاطر نشان كرد: پسر نوجوان 6 روز بعد به عنوان تبعه خارجي بدون مدارك هويتي از كشورمان خارج  و به كشور افغانستان دی پورت می شود.

فرمانده انتظامي “تايباد” گفت: پسر نوجوان در شهر “هرات” با فردي آشنا و به پيشنهاد او تصميم مي گيرد به “كابل” برود و در كارگاهي مشغول كار شده اما به دلایلی به “نيمروز” رفته و در همانجا مي ماند.

سرهنگ قرباني خاطر نشان كرد: در اين مدت عمو و برادر “حامد” كه به دنبال گمشده خود بودند به اطلاعاتي دست مي يابند كه نشان مي دهد، پسر نوجوان به عنوان تبعه خارجي بازداشت و چون هيچ مداركي نتوانسته ارائه دهد به كشور افغانستان انتقال می یابد.

فرمانده انتظامي شهرستان “تايباد” گفت: خانواده وی با اطلاع از این موضوع بلافاصله به شهرستان قم و سپس “تايباد” عزيمت و با اعلام موضوع از طريق نيروي انتظامي و با هماهنگي هاي به عمل آمده با كنسولگري و همچنين پليس اينترپل، عمو و برادر زاده “حامد” با همراهي يك راهنما و مراقبت هاي لازم به کشور افغانستان عزيمت و او را در شهر “نيمروز” یافته و به کشور باز مي گردانند.

وي گفت: پسر نوجوان ظهر دیروز سالم و سلامت به كشورمان بازگشت تا پس از طي مراحل قانوني به شهرستان محل سكونتش بازگردد.

سرهنگ قرباني در پايان از خانواده ها خواست در هر شرایطی همراه داشتن مدارك  شناسايي و همچنين مدارك لازم براي رانندگي و از همه مهم تر همكاري و توجه به خواسته پليس را مد نظر قرار دهند و در صورتي كه فردي دچار معلوليت و بيماري خاصي است برگه معرفي و آدرس در جيب و وسايلش بگذارند تا هنگام بروز مشكل يا هر حادثه اي ، موضوع به راحتي قابل پيگيري و بررسي باشد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار