موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210271
۱۷ آذر ۱۳۹۸

نوجوان کرمانی موفق به ساخت دستگاه شستشوی شبکه برق شد

سالاری با اشاره به اینکه در مرحله کشوری اولین جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه‌ها و دستاوردهای فناورانه و خلاقانه موفق به کسب رتبه نخست شده؛ توضیحاتی داد.

به گزارش کودک پرس ، امیرحسین سالاری با اشاره به اینکه در مرحله کشوری اولین جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه ها و دستاوردهای فناورانه و خلاقانه موفق به کسب رتبه نخست شده؛ توضیحاتی داد.

 

وی گفت: باتوجه به اینکه پیش از این هیچ راه حل مناسبی در ایران و کشورهای پیشرفته برای شستشوی شبکه برق وجود نداشت؛ به فکر طراحی دستگاه شستشوی شبکه برق افتادم.

سالاری ادامه داد: عدم شستشو باعث گرفتن جان هزاران نفر و بی سرپرست شدن خانواده های بسیاری شده بود و از طرفی باعث از بین رفتن ادوات شبکه توزیع و انتقال برق می شد.

 

وی با بیان اینکه دستگاه اختراع شده توسط بنده به صورت اتوماتیک به امر شستشو می پردازد؛ اظهار داشت: این دستگاه یک دهم هزینه های قبلی و از طرفی مادام العمر است.

این مخترع نوجوان کرمانی با افزودن این مطلب که ۵ میلیون تومان برای ساخت این دستگاه هزینه کردم؛ قیمت آن را برای مشتری بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعلام کرد.

 

وی که دانشجوی ترم اول رشته برق در دانشکده شهید چمران کرمان است؛ افزود: این اختراع به وزارت علوم راه یافته و حضور در جشنواره کشوری خوارزمی داشته و دو هفته پیش در مازندان رتبه اول جشنواره ایده بازار را کسب کرده است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار