موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210249
۱۶ آذر ۱۳۹۸

زنجان قطب برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: زنجان قطب برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، چهارصدمین نمایشگاه کتاب استانی و دهمین نمایشگاه کتاب زنجان با حضور ۲۸۰ ناشر و نمایندگی و ۱۵ ناشر در حوزه نشر الکترونیک با عرضه بیش از ۶۵ هزار عنوان کتاب و لوح فشرده از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان از روز 11 آذرماه در حال برگزاری است.

 برای این نمایشگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب در نظر گرفته‌ شده است که با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

طی چهار روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان، مسؤولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان زنجان، استاندار زنجان، مدیران کل، مشاورین استاندار و … از آن بازدید کرده و در جریان مشکلات چاپ و نشر و همچنین شیوه برگزاری آن قرار گرفتند.

 

استقبال از برگزاری نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حاشیه این نمایشگاه ضمن مثبت ارزیابی کردن استقبال از نمایشگاه کتاب و مطبوعات گفت: بسیار خرسندیم که شاهد استقبال خوب شهروندان از این نمایشگاه هستیم.

فاطمه کرباسی تصریح کرد: امسال یک تفاوت با سال‌های دیگر دارد و آن این است که نمایشگاه کتاب در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

وی با بیان اینکه معمولا در آخر هفته استقبال خوبی از برنامه‌های فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: بر همین اساس از روز گذشته پنج‌شنبه تعداد بازدیدکنندگان افزایش یافته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: با توجه به اهمیت بحث تحصیل، معمولا بیشتر کتب مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان یعنی کمک آموزشی فروش دارد.

وی با اشاره به اینکه در سبد خانوار به کتا‌ب‌های کمک آموزشی اهمیت می‌دهند، افزود: این امر فقط اختصاصی زنجان نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع زنجان در امر برنامه‌ریزی برای کودکان پیشتاز بوده است، تصریح کرد: در همین راستا در تلاش هستیم که زنجان به قطب برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل شود.

 

فروش 3 میلیارد و 220 میلیون ریالی کتاب در زنجان

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در همین باره گفت: خوشبختانه روز به روز شاهد افزایش بازدید از نمایشگاه کتاب هستیم.

ابراهیم قاسمی با اشاره به نوسانات قیمت کتاب در چند ماه گذشته گفت: با این حال شاهد خرید خوبی از سوی مردم هستیم.

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از فروش 3 میلیارد و 220  میلیون ریالی بن کتاب تا روز سوم نمایشگاه خبر داد و گفت: پیش‌بینی این است که تا پایان نمایشگاه استقبال بیشتر هم بشود.

وی در ادامه به بازدید حدود 3 تا 4 هزار نفر از نمایشگاه کتاب طی روز دوم اشاره کرد و افزود: البته این آمار تقریبی است و قطعا افراد بیشتری از نمایشگاه دیدن کرده‌اند.

 

اجرای 20 برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب

مسؤول برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب زنجان نیز گفت: از نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، برنامه‌های جنبی در حال برگزاری است و استقبال از آن نیز مطلوب بوده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب روزانه از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل نشست کتابخوان، برگزاری مراسم رونمایی و نقد کتاب و … است.
حیدری با اشاره به اینکه طبق محدوده فضایی که در این بخش تدارک دیده شده بیش از 40 نفر در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند، گفت: البته رفته رفته تعداد شرکت کنندگان بیشتر هم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر علاقه‌مندان به کتاب مسؤولان نیز در این برنامه‌های حضور پیدا می‌کنند، گفت: طی روزهای گذشته شاهد حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مشاور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شاعران مطرح استانی و … در این برنامه بودیم.

گفتنی است، در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان نمایشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه گوشه‌ای از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به تصویر کشیده شده است که شامل فناوری سلول‌های بنیادی و جایگاه ایران در حوزه علم و فناوری، دستاوردهای کشور در حوزه نظامی و سرعت رشد علمی ایران است.
همچنین بحث رشد شاخص توسعه انسانی، رتبه ایران در بحث آموزش و پرورش، انتشار کتاب، مسائل فرهنگی و هنری نیز از دیگر موضوعاتی است که در قالب نمودار و توضیحات مربوطه، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

نمایشگاه بیانیه گام دوم در حاشیه نمایشگاه کتاب دایر شده و بازدید از آن تا روز 16 آذرماه برای عموم آزاد است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار