موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210237
۱۶ آذر ۱۳۹۸

۶۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت تشکیل شد

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حوزه شهرستان رشت خبر داد: همزمان با چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان، تا کنون ۶۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت تشکیل شد.

به گزارش کودک پرس ، محمد حسن‌پور اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای چهارمین سال پیاپی، جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان را در سطح استان برگزار می‌کند که تا کنون ۶۲ مجوز ثبت باشگاه از سوی این اداره‌کل صادر شده است.

وی افزود: جام باشگاههای کتابخوانی با برگزاری چندین کارگاه کتابخوانی در مرداد و شهریور ۹۸ برای مربیان داوطلب آموزش و پرورش ، مربیان بسیجی سپاه قدس رشت ، مددکاران و مربیان مهدکودهای شهری و روستایی و کتابخانه ها و کانون پرورش فکری آغاز شد سپس تسهیلگران و مربیانی که در این کارگاهها شرکت کردند ، جام باشگاههای کتابخوانی را به کودکان و نوجوانان مراکز خود معرفی و باشگاههای کتابخوانی را ثبت نمودند.

 

به گفته حسن‌پور، اعضای این باشگاهها می توانند با ۵۰ درصد تخفیف تا سقف ۶۰ هزار تومان کتاب خریداری نمایند و پس از چند ماه لذت کتابخوانی و تولید نامه و فیلم کوتاه موبایلی در رقابت شهر و استان و کشور شرکت نموده و همراه با تسهیلگرانی که در طی این چند ماه باشگاههای کتابخوانی را اداره کرده اند نیز با ارائه گزارش به رقابت بپردازند.

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حوزه شهرستان رشت ادامه داد: در این دوره با حمایت اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت و همکاری مدیر و معلمان علاقه مند مدرسه محمود مشخ و خانم مشک بید حقیقی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴ باشگاه کتابخوانی در این مدرسه  فعالیت خود را آغاز نمودند که ۶۰ کودک در این مدرسه عضو باشگاه کتابخوانی شدند و هفته ای یکبار کتاب خوانده و به نویسندگان کتابها نامه می نویسند و با معرفی فیلم کوتاه موبایلی کتابها را به همسالان خود معرفی می کنند.

 

وی افزود: در این طرح علاوه بر افزایش مهارت خواندن و نوشتن  کودکان با معرفی کتاب در قالب فیلم کوتاه موبایلی ، اعتماد به نفس بالاتری به دست می آورند.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار