موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210060
۱۲ آذر ۱۳۹۸

اختصاص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای رفع سوءتغذیه کودکان

معاون کمیته امداد هرمزگان گفت: هم‌اکنون ۷هزار و ۸۱۵ کودک دچار سوءتغذیه تحت حمایت هستند که برای تهیه سبد غذایی و رفع سوءتغذیه آنها ۱میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

به گزارش کودک پرس ، احمد پایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ سلامت مددجویان به‌خصوص کودکان دچار سوءتغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۸۱۵ کودک مبتلابه سوءتغذیه شناسایی و از حمایت‌های تغذیه‌ای کمیته امداد استان هرمزگان بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: برای تهیه سبد غذایی و رفع سوءتغذیه این کودکان، مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان طی هفت‌ماهه امسال پرداخت‌شده است.

پایان با اشاره به این مطلب که سبدهای غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال است، گفت: شناسایی و معرفی کودکان دچار سوءتغذیه از سوی مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد انجام می‌شود و پس از بررسی وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده، ارائه خدمات به این خانواده‌ها توسط این نهاد حمایتی انجام می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان اظهار داشت: سرانه سبد غذایی به‌صورت کارت اعتباری و به ازای هر کودک مبلغ ماهانه ۱۰۰ هزار تومان در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود و با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد، اقلام موردنیاز را که بیشتر اقلام لبنی و پروتئینی هستند، تهیه کنند.

 

پایان گفت: خیران می‌توانند در قالب طرح همسفره از طریق پورتال hamsofreh.ir و انتخاب استان هرمزگان در تأمین سبد غذایی کودکان نیازمند مبتلابه سوءتغذیه مشارکت کنند.

منبع: مهر
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار