موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210057
۱۲ آذر ۱۳۹۸

آیت‌الله شعبانی: دفترم به مرکز «تربیت دینی کودک و خانواده» تبدیل شود

بنا به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان همدان، دفتر ایشان به مرکز تخصصی تربیت دینی کودک و خانواده اختصاص یافت.

به گزارش کودک پرس ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به مصوبه جلسه قبل نسبت به تشکیل کمیته تخصصی در راستای راه‌اندازی مرکز تربیت دینی کودک اظهار کرد: برای اینکه شورای فرهنگ عمومی خروجی خوبی داشته باشد و ثمربخش باشد باید روی مسئله‌ها کار کنیم.

وی با بیان اینکه در استان همدان با توجه به آمارها نواقصی و مشکلاتی وجود دارد که باید در رفع آنها ورود جدی داشت گفت: برای نمونه در زمینه افزایش جمعیت رشد خوبی نداریم و همدان، استان سی‌ام کشور است که اگر به آن توجه نشود در ۲۰ سال آینده دچار مشکلات اساسی خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: اگر یک سال طول بکشد و یک مسئله را در شورای فرهنگ عمومی حل کنیم، بهتر از این است که مسائل مختلفی مطرح و خروجی نداشته باشد.

 

وی توجه به مسئله «خانواده» و «کودک و نوجوان» را بسیار حساس و مهم عنوان کرد و افزود: در حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان، مرکزی می‌خواهیم که مربیان کودک در آن تربیت شده باشند.

شعبانی تاکید کرد: ضمن قدردانی از تلاش مربیان کودک اما آنها در عرصه‌های مختلف آموزش ندیده‌اند و و نیازمند طی مراحل آموزشی تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه مربیان باید زبان ارتباط کودک را آموزش ببینند و در حوزه دینی کارهای تخصصی انجام دهند گفت: در حوزه کودک نیاز به مشاوران به خصوص مشاوران تربیتی و مذهبی است تا خانواده‌ها با آنها ارتباط گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مشاوره‌های روانشناسی در جامعه فعالیت دارند که در کنار آنها باید مشاوره‌های تربیتی و مذهبی برای کودکان دیده شود افزود: چاپ طرح‌های تربیت دینی کودک نیز باید مورد توجه باشد.

 

می‌توانیم همدان را در زمینه فعالیت مرکز تربیت دینی کودک پایلوت کشور کنیم

وی با بیان اینکه می‌توانیم استان همدان را در زمینه فعالیت مرکز تربیت دینی کودک پایلوت کشور کنیم گفت: برخی طرح‌ها به تربیت کودکان آسیب می‌زند مثل چاپ برخی از کتاب‌ها که باید نظارت کامل باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه در جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی عنوان شد برای جلسه بعد اساسنامه‌ای در عرصه تربیت دینی کودک تهیه شود افزود: شورای فرهنگ عمومی برای آن مجری نیست اما این کار نیاز به مجری دارد که در مورد ساختمان، نیروها، اعتبارات و… برآوردهایی داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه اساسنامه تربیت دینی کودک تدوین شود، در ادامه به مسئله خانواده پرداخت و گفت: مجموعه‌های مختلفی در زمینه خانواده در عرصه‌های مختلف فعال هستند اما در حوزه طلاق و روابط فرزندان باید جدی کار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه جمعیت در همدان کمتر کسی کار می‌کند و گسترده نیست در صورتی که استان نیاز بیشتری دارد افزود: پیشنهاد می‌‌کنم دفتر قبلی خود را در اختیار اقدامات فرهنگی به ویژه فعالیت‌های کودک و خانواده قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این دفتر می‌تواند «مجموعه فرهنگی و مجتمع خانواده» باشد گفت: می‌توانیم آنجا را در اختیار شورای فرهنگ عمومی برای تشکیل مرکز تربیت دینی کودک و مجتمع خانواده قرار دهیم.

شعبانی با اشاره به اینکه ماه‌ها روی این مسئله فکر شده و کار خوب پیش رفته است اما نحوه عملیاتی شدن در حوزه تربیت کودک مشخص نیست افزود: برای اینکه جدی کار پیش رود کمیته‌ای تشکیل شود و نحوه عملیاتی طرح مشخص شود و چراغ اول را ما روشن می‌کنیم و ساختمان را در اختیار این فعالیت‌ها قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای مشخص شود و روش عملیاتی ما را برای ماه آینده مشخص کند گفت: ۱۱ مجموعه در شهر همدان در حوزه تربیت دینی کودک کار می‌کنند که نیاز است در این مرکز جمع شوند و اقداماتی داشته باشند که نگاهم این است جنبه تربیتی فراگیر شود که در غیر این صورت با فرهنگ عمومی ترادف می‌یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه کار در زمینه تدوین اساسنامه عجولانه نباشد خاطرنشان کرد: در کشور مرکز تخصصی در حوزه تربیت دینی کودک وجود ندارد و همدان می‌تواند برای نخستین بار آن را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم کار را عملیاتی کنیم گفت: بنده پیشنهاد ساختمان و دیگر موارد را دادم اما ممکن است نواقصی هم باشد و می‌توان بررسی دقیقی انجام داد.

شعبانی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی مرکز تربیت دینی را اداره کند افزود: خود نحوه تربیت کودکان را برعهده می‌گیرم اما شورای فرهنگ عمومی در حوزه تامین اعتبار ورود کند.

 

وی با بیان اینکه در برخی بخش‌ها خلأهایی وجود دارد که می‌طلبد نظارت بر تربیت کودکان مشخص شود گفت: اینکه کدام دستگاه باید در حوزه تربیت کودک نظارت کند، مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برخی از دست‌اندرکاران حوزه قرآنی گلایه‌مند هستند مبنی بر اینکه در برخی مصوبات بودجه‌هایی به دست ما نمی‌رسد تاکید کرد: امیدوارم تخصیص بودجه به خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود این است که آیا بودجه‌های دستگاه‌ها اولویت‌بندی می‌شود و یا اینکه آیا خود آنها را اولویت‌بندی می‌کنند یا متولی خاصی دارند و یا شورای فرهنگ عمومی می‌تواند متولی باشد؟ .

رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان نیز در این خصوص پاسخ داد: ردیف خاصی با عنوان اعتبارات فرهنگی در قانون بودجه نداریم اما دستگاه‌هایی با ماهیت فرهنگی اعتبارات هزینه‌ای دارند.

 

سید اسکندر صیدایی با بیان اینکه این دستگاه‌ها برای اعتبارات هزینه‌ای خود شرح فعالیتی دارند افزود: دستگاه‌هایی با توجه به جایگاه‌های بزرگ فرهنگی ردیف اعتبار و منابع برای خود دارند که همه فعالیت‌های فرهنگی مانند جشنواره کودک و نوجوان یا اعزام روحانیون در ایام مختلف سال زیر نظر آنها انجام می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار