موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210054
۱۲ آذر ۱۳۹۸

اساسنامه مرکز تربیت دینی کودک در همدان تنظیم شود

استاندار همدان گفت:‌ اساسنامه مرکز تربیت دینی کودک در همدان تنظیم شود.

به گزارش کودک پرس ، سید سعید شاهرخی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: عزم جدی در استان وجود دارد که در حوزه تربیت دینی کودک و خانواده اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های عریض و طویلی در حوزه تربیت کودک فعال هستند گفت: نقش دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش در این زمینه بسیار موثر است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این مجموعه باید پایه اصلی کار باشد چون کودکان ما در دسترس آموزش و پرورش هستند و بهترین ساعات خود را در مدرسه سپری می‌کنند افزود: اداره کل امور اجتماعی و امور بانوان استانداری به عنوان هماهنگ‌کننده دستگاه‌های ذیربط نقش مهمی را می‌توانند در کمیته تربیت دینی کودکان داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در کمیته تربیت دینی کودک می‌توان سازمان بهزیستی و حتی سازمان‌های مردم‌نهاد را دید و نقش آنها را تعریف کرد گفت: آیت‌الله شعبانی ساختمان نمایندگی ولی فقیه را برای طرح تربیت دینی کودک تقدیم می‌کنند که این نشان دهنده اهمیت کار است.

شاهرخی با تاکید به اینکه زمانی برای تهیه طرح مشخص شود و تمام جوانب دیده شود افزود: از سازمان مشارکت‌های اجتماعی کشور می‌توان اعتباری برای این منظور گرفت.

وی با اشاره به اینکه مشارکت تمام دستگاه‌ها در حوزه تربیت دینی می‌تواند موثر باشد گفت: دشمنان فعالیت‌هایی را در خصوص نحوه تربیت کودکان دارند که نفوذ تا حدودی در استان همدان نیز مشاهده شده است، اگر توجه نکنیم نفوذ  دشمن به سرعت افزایش خواهد یافت.

استاندار همدان با بیان اینکه ممکن است فعالیت‌های آنها برای کودکان جذاب باشد و آنها را به سوی خود جذب کنند افزود: هرچند فعالیت اندک بوده اما باید همواره هوشیار بود.

 

وی با اشاره به اینکه برای جلسه آینده آئین‌نامه‌ای تنظیم شود که نیروها، امکانات، پشتیبانی دستگاه‌ها و… در مرکز تربیت دینی کودک مشخص شود، آن را کاری ارزشمند دانست.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان نیز با اشاره به فعالیت شورای قرآنی استان اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم نیم ساعت آخر شورای فرهنگ عمومی را برای شورای قرآن قرار دهیم چراکه برخی از اعضای این شورا در شورای قرآنی نیز حضور دارند بنابراین می‌توان سریع‌تر تصمیم‌گیری کرد و کار را جلو برد.

جواد صدیق با اشاره به اجرای طرح «تربیت معلم برای روستاها» گفت: ۶۰۰ معلم از روستا را برای این طرح جذب کرده‌ایم.

 

وی از تشکیل جلسه قرآن در ۲۰۰ روستا خبر داد و با بیان اینکه برای فعالیت در این زمینه نیاز به اعتبارات داریم افزود: چاپ کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم را پیشنهاد کرده‌ایم که ۱۲۰ موضوع مطرح شده است.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به اینکه طرح بانک اطلاعات جامع قرآنی مطرح شده تا تمام اطلاعات در حوزه قرآن جمع‌آوری شود گفت: طرح تربیت استعدادهای درخشان قرآنی در مدارس مورد توجه است تا بتوانیم در تربیت قرآنی نخبگان را شناسایی کنیم.

 

وی بیان کرد: برای انجام اقدامات لازم ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار