20999
۰۸ مرداد ۱۳۹۶

اجرای جمع خوانی کتاب در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان

رئیس کتابخانه مرکزی استان همدان گفت:‌ جمع‌خوانی کتاب «هستي» نوشته فرهاد حسن‌زاده، در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

رئیس کتابخانه مرکزی استان همدان گفت:‌ جمع‌خوانی کتاب «هستي» نوشته فرهاد حسن‌زاده، در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

منصوره حسینی‌شعار امروز امروز در گفت‌وگویی از برگزاری جمع‌خوانی کتاب «هستی » در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد و اظهار کرد: در بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان اقدام به برگزاری جمع‌خوانی کتاب «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده، در جمع اعضای فعال این بخش شد.

وی خاطرنشان کرد: حسن‌زاده از نویسندگان معاصر حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که کتاب «هستی» به قلم او توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رده سنی نوجوان به چاپ رسیده است.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان به معرفی این کتاب پرداخت و افزود: داستان کتاب درباره دختری نوجوان است که زندگی جسورانه‌ و شیطنت‌های بچه‌گانه‌ او هم‌زمان با جنگ تحمیلی، مشقت‌هایی را برایش به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های اثر دارا بودن رگه‌هایی از طنز است که پا به پای کشمکش‌های خانوادگی، اجتماعی و طعم تلخ جنگ در کنار وجود شخصیت‌های قابل تأمل، که ورود و خروج‌های منطقی و معقولی نیز دارند، داستانی جذاب و مؤثر را رقم زده است.

حسینی‌شعار خاطرنشان کرد: این داستان علاوه بر مخاطب اعلام شده یعنی گروه‌های سنی (راهنمایی و دبیرستان)، می‌تواند بزرگسالان را نیز با اثری متفاوت و خواندنی مواجه کند و ماندگاری خاص خودش را در ذهن خواننده اثر باقی بگذارد.

وی با بیان اینکه این جمع‌خوانی با هدف آشنایی نسل کودک و نوجوان با داستان‌های جنگی که با زبانی شیرین مختص این سنین نوشته شده برگزار شد، گفت: در این جلسه ابتدا هر نفر یک بند از داستان مورد نظر را می‌خواند و بند بعدی کتاب توسط دیگری ادامه می ‌یافت تا اینکه دور اول به پایان می‌رسید و در مرحله بعد برای ایجاد سرگرمی با اشتباه خواندن هر فرد ادامه خواندن به دیگری انتقال می یافت.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان گفت: در ادامه به منظور تمرکز هر چه بیشتر دانش‌آموزان در خصوص کتاب قرائت شده، سوالاتی در خصوص متن خوانده شده از حاضران پرسیده ‌شد تا آنها به نحو موثرتری در امر خواندن شریک شوند.

وی افزود: در پایان نیز به شرکت‌کنندگانی که کتاب را بدون غلط و روان خواندند، جوایزی اهدا شد.

مرجع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار