موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209962
۰۹ آذر ۱۳۹۸

مهد‌های کودک ناایمن در مشهد؛ تحت پیگرد قانونی

با ارزیابی تعدادی از مهدکودک‌های مشهد مهد‌های ناایمن تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش کودک پرس ، معاون ارزیابی انطباق اداره‌کل استاندارد خراسان رضوی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰مهدکودک در مشهد گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری بازرسی از این واحدهای آموزشی آغاز شده و تا کنون ۵۰درصد از این مراکز درخواست‌های خود مبنی بر بازرسی از تاسیسات و وسایل بازی را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند.

حامد محمدی افزود: تعدادی از این واحدهای آموزشی برای دریافت گواهینامه ایمنی نصب و بهره‌برداری از تجهیزات بازی اقدام نکرده‌اند که موضوع به دادیاری پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی اطلاع داده شده و مطابق ابلاغ قضایی، پلیس اماکن برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: تجهیزات بازی باید علاوه بر دارا بودن استاندارد تولید از استاندارد بهره‌برداری نیز برخوردار باشد بنابراین برخی مهدهای کودک که تجهیزات بازی خود را از مراکز استاندارد خریداری کرده‌اند مشکلی در زمینه استاندارد تولید ندارند اما مهدهای دارای تجهیزات قدیمی و دیگر مراکز دارای تجهیزات جدید باید نسبت به اخذ گواهینامه ایمنی نصب و بهره‌برداری وسایل بازی اقدام نمایند.
هزار قلم کالا و خدمات از جمله تجهیزات بازی در ایران بر اساس قوانین استاندارد مشمول رعایت استانداردهای اجباری هستند.
بر اساس اعلام اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی هزار و ۴۰۰مهدکودک شهری و روستایی در سطح این استان شش میلیون و ۴۰۰هزار نفری تعداد ۸۵هزار کودک را زیر پوشش خود دارند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار