موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
209914
۰۹ آذر ۱۳۹۸

مرگ روزانه ۳۰۰ کودک در پی ابتلا به «ایدز»

براساس گزارشی که یونیسف درباره ابتلای کودکان به ایدز منتشر کرده، روزانه ۳۲۰ کودک و نوجوان بر اثر ابتلا به این بیماری و تبعات ناشی از آن، جان خود را از دست دادند.

به گزارش کودک پرس ، براساس گزارشی که توسط صندوق بین المللی اضطراری کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره ابتلای کودکان به ایدز منتشر شد، در سال ۲۰۱۸ روزانه ۳۲۰ کودک و نوجوان بر اثر ابتلا به این بیماری و تبعات ناشی از آن، جان خود را از دست دادند.

براساس این انتشار، دسترسی کم به درمان ضد ویروسی علاوه بر تلاش‌های محدود پیشگیری، عامل اصلی مرگ و میر است؛ به طوری که تنها ۵۴ درصد کودکان 0 تا ۱۴ ساله در سال گذشته با ویروس HIV در مقابل درمان ضد ویروس زندگی کرده‌اند.

هانریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف گفت: دنیا در تلاش است تا در نبرد با اچآی‌وی و ایدز دستاوردهای بزرگی کسب کند، اما ما نباید با هر پیشرفتی متوقف شویم؛ موضوع زندگی و مرگ نوجوانان است و باید برای آنها زندگی را انتخاب کنیم».

داده‌ها نابرابری‌های عمیق منطقه‌ای را برای دسترسی به معالجه کودکان مبتلا به HIV نشان می‌دهد.

 

دسترسی به امکانات معالجه ایدز در آسیای جنوبی با ۹۱ درصد بیشترین و بعد از آن خاورمیانه و شمال آفریقا (۷۳ درصد)، آفریقای شرقی و جنوبی (۶۱ درصد) ، آسیای شرقی و اقیانوس آرام (۶۱ درصد) ، آمریکای لاتین و کارائیب (۴۶) و غرب و آفریقای مرکزی (۲۸ درصد) است.

گزارش منتشر شده حاکی از‌ آن است، دسترسی مادران به درمان ضد ویروسی برای جلوگیری از انتقال ویروس به نوزادانشان در سطح جهان افزایش یافته و به ۸۲ درصد رسیده است؛ این رقم از ۴۴ درصد به ۸۲ درصد در کمتر از ۱۰ سال گذشته رسیده است.

هزینه عدم آزمایش و معالجه هر کودکی که در معرض HIV است، هزینه ای است که در زندگی آینده آنها اندازه گیری می‌‌شود؛ هزینه‌ای که هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند آن را تحمل کند.

 

 

در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۶۰ هزار کودک 0 تا ۹ ساله مبتلا به HIV شده‌اند که تعداد کل کودکان در این گروه سنی که با ویروس HIV زندگی می‌کنند را به نرخ ۱.۱ میلیون نفر افزایش دادند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار