موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209900
۰۷ آذر ۱۳۹۸

ثبت ۱۴۰ گروه سرود پسران نوجوان در هرمزگان

۱۴۰ گروه‌ سرود پسران نوجوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۰ گروه در سطح شهرستان‌ها فعال هستند.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکانون تخصصی سرود استان هرمزگان اظهارداشت: در شهرستان بندرعباس ۱۲۰ گروه در بخش پسران به ثبت رسیده است که از این تعداد ۴۰ گروه فعال بوده و از این ۴۰گروه نیز ۲۰گروه به صورت حرفه‌ای در جشنواره‌ها حضور دارند.

مجید حسینی تبار  شهرستان میناب به عنوان دومین شهرستان‌های فعال در حوزه سرود کانون‌های مساجد نام برد.

وی ادامه داد: در این شهرستان نیز حدود ۲۰ گروه فعال هستند و ۴ گروه به صورت حرفه‌ای در جشنواره‌های مختلف در سطح کشوری حضوری فعال دارند.

مدیرکانون تخصصی سرود هرمزگان با بیان این‌که از اواخر سال ۹۴ کار با گروه‌های سرود را آغاز کرده است، فعال‌ترین گروه‌های سرود دختران را مربوط به شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و خمیر نام برد.

حسینی‌تبار افزود: در بخش دختران نیز در مجموع حدود ۴۰گروه سرود در سطح استان هرمزگان ثبت شده که انتظار می‌رود گروه‌های سرود در بخش دختران نیز قوی‌تر وارد کار شده ضمن اینکه بسترسازی لازم برای حضور گروه‌های سرود دختران در جشنواره‌ها باید فراهم شود.

به گفته عضو هیئت امنا مسجد صاحب الزمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) شهرک توحید بندرعباس، سرودهای کانون‌های مساجد به صورت کلاسیک و بیشتر با موضوع مسائل دینی از جمله مسجد، ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، نماز، بسیج، رهبری، شعار سال و قرآن و فرهنگ پایداری تولید و اجرا می‌شود.

وی فعال‌ترین گروه‌های سرود شهر بندرعباس به گروه‌های سرود «منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان شهرک توحید»، «امام زین‌العابدین نایبند جنوبی» و گروه سرود مسجد «جواد الائمه محله نظرآباد» اشاره کرد.

حسینی‌تبار در شهرستان میناب نیز گروه سرود کانون فرهنگی هنری سقای حسین روستای حکمی میناب را یک گروه حرفه‌ای نام برد که درسال جاری به جشنواره ملی«آوای رضوان» در مشهد مقدس راه یافت.

تولید نماهنگ «ماندگار» ویژه کنگره ۱۵۰۰ شهید

مدیرکانون تخصصی سرود هرمزگان با اشاره به برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان در دی‌ماه امسال و نقش گروه‌های سرود در این کنگره نیز بیان داشت: در همین راستا نماهنگی تا پایان هفته تولید و در کنگره پخش خواهد شد.

حسینی‌تبار اضافه کرد: این کار با عنوان «ماندگار» و با شرکت ۲۵ نفر از نوجوانان با لباس بسیجی توسط کانون منتظران ظهور شهرک توحید اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری، شاخص‌ترین فعالیت‌های کانون سرود کانون‌های مساجد به اجرای سرود نوجوانان بر روی عرشه ناو لارک با شرکت ۱۵۰ نوجوان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

 

این فعال فرهنگی در هرمزگان ادامه داد: همزمان نیز گروه سرود دیگری شامل ۴۵۰ نفر از نوجوانان بندرعباس در گلزار شهدا بندرعباس سرود انقلابی را اجرا کردند.

حسینی‌تبار هم‌چنین از برگزاری دومین جشنواره سرود استانی آوای مسجد و معرفی گروه‌های «منتظران ظهور شهرک توحید»،«امام زین‌العابدین نایبند جنوبی» و «انصار الحجه» شمیل به عنوان گروه‌های برگزیده این دوره از جشنواره در مردادماه امسال بخش دیگری از فعالیت‌های شاخص کانون تخصصی سرود هرمزگان عنوان کرد.

وی  کسب عنوان نخست در نخستین جشنواره ترنم الهی در شهمیرزاد استان سمنان توسط سهیل زنگنه از گروه پیروان مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) بندرعباس به عنوان تک خوانان برتر را از دیگر امتیازات مهم گروه‌های سرود استان هرمزگان نام برد.

 

مدیرکانون تخصصی سرود هرمزگان در پایان طرح آموزش گروه‌های سرود ویژه مربیان را از برنامه‌های در دست اقدام کانون تخصصی سرود کانون‌های مساجد استان هرمزگان دانست.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار