موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209755
۰۵ آذر ۱۳۹۸

پرونده نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با محوریت «اخلاق اسلامی» بسته شد

نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با محوریت «اخلاق اسلامی» با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با محوریت «اخلاق اسلامی» که در شهرستان گرمه و به همت فعالان کانون فرهنگی و هنری  پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) برگزار شد، به اهمیت موضوع ارتقاء هنر و تربیت هنرمند مسجدی اشاره کرد و گفت:  یکی از اولویت های مدنظر ترسیم شده در برنامه های کانون ها از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  پرداختن به تشکیل گروه های هنری در دل مساجد است.

 

وی موضوع ایجاد شور و نشاط معنوی در مساجد و تبیین نقش هنر و هنرمند در این باره را مورد توجه قرار داد و گفت: در تلاشیم تا با شناسایی استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان فعال در کانون، بچه های مسجد را به سمت تربیت  هنرمند مسجدی و اخلاق مدار سوق دهیم.

شیرازیان علاوه بر شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوان در زمینه رشته های مختلف هنری از جمله سرود و گروه های نمایشی، توانمند سازی این گروه ها را مهم و در اولویت کاری کانون ها نام برد و در ادامه افزود: طرح و پیاده سازی نظام «فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است، از سوی ستاد کشوری با همین هدف و روند، جریان یافته است.

 

مجید بهشتی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه نیز در این مراسم، رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان و استعداد یابی را هدف اصلی برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: بیش از 250 کودک و نوجوان با همیاری خانواده ها، در قالب گروه های نمایشی در دو رده سنی کودک و نوجوان در این جشنواره هنرنمایی کردند.

 

وی افزود: از تمامی هنرمندان کودک حاضر در این جشنواره تقدیر شد و آثار نمایشی در رده نوجوانان نیز توسط سه داور؛ رضا بیگی، انسیه حاجی زاده و مصطفی شکاریان از هنرمندان تئاتر شهرستان گرمه، ارزیابی و برترین ها انتخاب شدند.

بهشتی همچنین اعلام کرد: 6 گروه نمایشی با حضور هنرمندان کودک زیر 7 سال و 8 گروه نمایشی نیز با هنرنمایی نوجوانانِ دانش آموز تا مقطع متوسطه در شهر گرمه به مدت سه روز به روی صحنه رفت.

 

گفتنی است، هیئت داوران ابتدا از هر گروه نمایشی در رده سنی نوجوان شامل «داستان زندگی حضرت ابراهیم»، «تله شکارچی» از کتاب کلیله و دمنه، «کدو قلقله زن»، «گنج پنهان»از کتاب  هد هد سفید، «دنیای مجازی»، «آسیب های گوشی همراه»، «درخت سخنگو» و نیز نمایش «ضرب المثل آشپز که دوتا شد آش شور می شود یا بی نمک» یک بازیگر انتخاب و مورد تقدیر قرار داد  و پس از آن، برگزیدگان نهایی را بدین شرح معرفی کرد:

*بازیگران برگزیده در گروه دختران دانش آموز:

«آرزو عطایی» و «مهسا نوروزی» بازیگران نمایش«گنج پنهان» و «عطیه طالبی» بازیگر نمایش «تله شکارچی»

*بازیگران برگزیده در گروه پسران دانش آموز:

«محمد شاهرودی»، «محمد فاضل هادی» و «محمد مهدی فرجی» هر سه بازیگران نمایش «داستان زندگی حضرت ابراهیم»

*اثر نمایشی و نمایشنامه برتر:

همچنین هیئت داوران اثر نمایشی «گنج پنهان»  به کارگردانی «آرزو عطایی» به عنوان اثر برگزیده جشنواره و جایزه بهترین نمایشنامه را به «محمد شاهرودی» و «محمد فاضل هادی» برای نمایشنامه «داستان زندگی حضرت ابراهیم»  اهدا کرد.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار