موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209697
۰۴ آذر ۱۳۹۸

نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با موضوع «اخلاق اسلامی» در گرمه برگزار شد

بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان هنرمند به همت فعالان مسجد و اعضای کانون پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) شهرستان گرمه در نخستین جشنواره تئاتر با موضوع «اخلاق اسلامی» در این شهرستان به رقابت پرداختند.

به گزارش کودک پرس ، «حسین شاهرودی» با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شهرستان گرمه از دوماه گذشته با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کتابخانه عمومی و نیز بخش آموزش و بهداشت و درمان شهرستان در دو رده سنی کودک و نوجوان کلید خورد که در آن ۱۴ گروه نمایشی  با هم رقابت کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه وآله) شهرستان گرمه در این باره افزود:  شش نمایش با حضور هنرمندان کودک زیر ۷ سال و ۸ نمایش نیز با هنرنمایی نوجوانانِ دانش آموز تا مقطع متوسطه در شهر گرمه به مدت ۳ روز به روی صحنه رفت.

شاهرودی ادامه داد: ۲۳۰ کودک و ۵۰ نوجوان در این جشنواره هنرنمایی کردند.

وی  با اشاره به عناوین آثار نمایشی در گروه نوجوان «داستان زندگی حضرت ابراهیم»، «تله شکارچی» از کتاب کلیله و دمنه، «کدو قلقله زن»، «گنج پنهان» از کتاب هدهد سفید، «دنیای مجازی»، «آسیب های گوشی همراه»، «درخت سخنگو» و نیز نمایش «ضرب المثل آشپز که دوتا شد آش شور می شود یا بی نمک» را نام برد.

وی در ادامه گفت:  رضا بیگی، انسیه حاجی زاده و مصطفی شکاریان از هنرمندان تئاتر شهرستان گرمه آثار نمایشی را داوری کردند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) شهرستان گرمه همچنین اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان استانی و شهرستانی یکشنبه ۳ آذر ۹۸ در گرمه برگزار و برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی و تقدیر می شوند.

 

شاهرودی‌ در تکمیل این خبر اضافه‌کرد: پس از این نیز جشنواره قصه‌گویی ویژه کودک و نوجوان و با محوریت  اخلاق اسلامی و نیز جشنواره سرود با مضمون سرودهای انقلابی را در دست اجرا داریم.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار