موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209688
۰۴ آذر ۱۳۹۸

فضای مجازی حس نیاز به کتاب را کمتر کرده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: فضای مجازی حس نیاز به کتاب را به ویژه در نسل نوجوان و جوان کمتر کرده و در این شرایط دستگاه‌های فرهنگی رسالت سنگین‌تری برای تقویت کتابخوانی بردوش دارند.

به گزارش کودک پرس ، محمد حسین اسماعیلی در مراسم تجلیل از برگزیدگان کتاب سال قزوین ضمن تبریک هفته کتاب و گرامیداشت یاد و خاطر دکتر دبیرسیاقی گفت: این اندیشمند، لغت شناس و پژوهشگر و نویسنده برتر که جزو مفاخر قزوین و کشور بشمار می رود در کارنامه خود خلق ۸۰ اثر ادبی و هنری را دارد.
وی از کتاب به عنوان ابزار دانایی و آگاهی نام برد و افزود: کتاب از ماندگارترین عنصر حیات به شمار می رود که از جایگاه رفیهی برخوردار بوده و بزرگترین مسیر پیشرفت هر ملتی نیز محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار داشت: کتاب حافظه بشریت و چراغ راه آیندگان در تعالی جامعه است و توجه به این عنصر مهم فرهنگی و علمی که در عصر ارتباطات که تحت تاثیر نفوذ شبکه های مجازی قرار گرفته است، بیش از پیش باید مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: فضای مجازی احساس نیاز به کتاب را در نسل جوان ما کمتر کرده و باید راهکاری برای انس یا کتاب و ارتباط بیشتر با مطالعه فراهم شود.

این مسئول افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از سن کودک یپایه ریزی شود و مراکز آموزشی و مربیان نقش عظیمی در شناساندن و معرفی کتاب خوب بر عهده دارند.
اسماعیلی اضافه کرد: هفته کتاب رویکرد نمادینی برای تلنگر متولیان فرهنگی و مسئولان امر به منظور نهادینه کردن جایگاه کتاب و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

این مسئول در ادامه افرود: امسال ۹۰ اثر از آثار مولفان قزوینی برای داوری به خانه کتاب تهران ارسال شد و داوری آثار در ۱۰ شاخه و یک بخش ویژه آثار مرتبط با خود قزوین شناسی مورد بررسی قرار گرفت.
اسماعیلی افزود: در این دوره ۳۱۲ اثر به دبیر خانه ارسال شد که ۲۱۴ اثر به بخش داوری راه یافت و در نهایت هشت کتاب در هشت رشته مختلف برگزیده و ۱۰ اثر هم شایسته ‌تقدیر شناخته شد.

وی اظهار داشت: از سال آینده امیدواریم علاوه بر کتاب سال جایزه دبیرسیاقی دو بخش قزوین پژوهی مربوط به آثار نویسندگان قزوینی و بخش ملی نیز به جشنواره اضافه شود.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار