20961
۰۷ مرداد ۱۳۹۶

افتتاح اتاق مادر و کودک در مترو میدان ولی‌عصر (عج)

دهمین اتاق مادر و کودک مترو تهران با نام «حضرت نرجس خاتون» صبح امروز در “ايوان انتظار” میدان ولیعصر (ع) افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس، آیین بازگشایی دهمین اتاق مادر و کودک صبح امروز با حضور احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ و فهمیه فیروزفر، رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران در ایوان انتظار برگزار شد.
احمدی بافنده در این مراسم گفت: ایوان انتظار محل گذر بسیاری از مادران شاغل و دارای کودک خردسال است که به منظور تامین رفاه این بانوان دهمین اتاق مادر و کودک مترو تهران در این مکان افتتاح و به نام مادر امام زمان (عج)، نرجس خاتون نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم اتاق مادر و کودک را در تمام ایستگاه‌های پرتردد راه‌اندازی کنیم تصریح کرد: در این اتاق وسایل مختلفی همچون امکان شستشو و نظافت کودکان، گرم کردن شیر و غذای کودکان و همچنین محل خواب و استراحت کودکان در نظر گرفته شده است و مادرانی که از این میدان پرتردد عبور می‌کنند، می‌توانند از خدمات این اتاق بهره ببرند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه بازدید کنندگان خارجی مترو تهران هم از وجود اتاق‌های مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو ابراز شگفتی کرده اند افزود: وجود این امکانات رفاهی برای نمایندگان UITP (اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی) هم جالب بود و آن‌ها اعلام کردند که اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در سیستم حمل و نقل خود توجهی به این موضوع نداشته اند و این درحالی است که ما در راستای اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک؛ از سال ۸۷ ساخت این اتاق‌ها را در اولویت برنامه‌های شرکت بهره برداری مترو قرار دادیم.

احمدی بافنده در ادامه با اشاره به پیشنهاد احداث مهد کودک در ایستگاه‌های مترو گفت: احداث مهد کودک در مترو از طرف بهزیستی مورد تایید قرار نگرفت، اما ما آمادگی این را داریم برای کمک به مادران در ورودی ایستگاه‌های پرتردد مهد کودک ایجاد کنیم تا خانم‌ها راحت‌تر به مهد کودک دسترسی داشته باشند.

پیش از این ایستگاه‌های امام خمینی، تهرانپارس، تئاتر شهر، پایانه جنوب، صادقیه، عبدل آباد، بهارستان، تجریش و شهرآفتاب به اتاق‌های مادر و کودک مجهز شده بودند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار