موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209273
۲۳ آبان ۱۳۹۸

دانش آموزان مراقب راهزن های عمر باشند

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه انجمن اسلامی باید هنرمند در مدیریت زمان باشد، گفت: دانش‌آموزان باید مراقب راهزن‌های عمر باشند، شبکه‌های اجتماعی و تماشای برنامه‌ بدون برنامه‌ریزی، عمر جوان و نوجوان را هدر می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در همایش «بهار در پاییز» که با حضور دانش آموزان منتخب انجمن های اسلامی استان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ابلاغ سلام ویژه مقام معظم رهبری به دانش آموزان گیلانی، اظهار کرد: یکی از درس‌های بزرگ پیامبراکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) نظم است، بی‌نظمی یک منکر بزرگ است لذا ما باید در انجمن اسلامی تمرین نظم کنیم و گوهر نظم، مدیریت زمان است.

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی باید هنرمند در مدیریت زمان باشد، افزود: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان نمونه بزرگ دارای انسجام، سازماندهی و چیدمان است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه با نظم در زندگی می توانید سالم، بانشاط و پیشرونده باشید، گفت: دانش‌آموزان باید مراقب راهزن‌های عمر باشند، شبکه‌های اجتماعی و تماشای برنامه‌ بدون برنامه‌ریزی، عمر جوان و نوجوان را هدر می‌دهد.

وی مهمترین ویژگی های جوان مومن انقلابی را منظم بودن، حسن خلق، تفکر و دانش گرایی و معنویت دانست و گفت: پرچم تمامی این فضیلت ها دست پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) است.

محمود قاسم نژاد، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این همایش با اشاره به فعالیت دانش آموران در اوایل انقلاب، گفت: از زمان تأسیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان رسالت کارهایی که نظام به‌ منظور تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب نیاز داشت، توسط این قشر در جامعه متبلور می‌شده است.

 

وی حضور دانش‌آموزان را یکی از نقاط قوت مردم در پیدایش انقلاب اسلامی دانست و افزود: توزیع پوستر، نوارهای صوتی حضرت امام(ره) از اقدامات تاثیرگذار این نسل انقلابی بود، که اوج حماسه‌سازی دانش‌آموزان در 13 آبان 58 خود را نشان داد.

وی، در ادامه با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در تعیین سرنوشت جنگ تحمیلی نقش تاثیرگذاری داشتند، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی یکی از توطئه‌های بزرگ استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، که نوجوانان و جوانان نقش غیرقابل‌ انکاری در آن داشتند و در این جنگ نابرابر بسیاری از جوانان از جمله دانش‌آموزان به عنوان خط‌شکن وارد میدان شدند.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، اضافه کرد: تعیین سرنوشت جنگ با بسیج عمومی مردم اتفاق افتاد و بیشترین تاثیر در این سرنوشت را دانش‌آموزان داشتند و به همین خاطر امام خمینی(ره) نوجوان 13 ساله را رهبر خود معرفی می‌کند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب اسلامی را جوانان باید تشکیل دهند، تصریح کرد: بیان دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته انقلاب باید توسط جوانان و نوجوانان انجام شود؛ گام دوم انقلاب تجدید مطلع مردم ایران برای خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی است.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از تعالیم و ارزش‌های دینی، باید منجر به رشد جوانانی شود که امیدبخش برای نظام اسلامی باشند، گفت: با وجود ظرفیت‌های کشور از لحاظ طبیعی و منابع انسانی، می‌توانیم با سرمایه اجتماعی که همان جوانان بصیر و دانا هستند، کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنیم. باعث خرسندی است که مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دانش‌آموزان اول انقلاب همچنان در دانش‌آموزان نسل امروز وجود دارد.

 

همایش «بهار در پاییز» با محوریت جشن چهل سالگی اتحادیه ویژه دانش آموزان منتخب انجمن های اسلامی مدارس پسرانه سراسر استان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار