موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209148
۲۱ آبان ۱۳۹۸

۱۳۰ هزار کودک و نوجوان از بیست و ششمین دوره جشنواره کودک دیدن کردند

دبیر بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: ۱۳۰ هزار کودک و نوجوان از این دوره از جشنواره کودک و نوجوان دیدن کردند.

به گزارش کودک پرس ، آیین اختتامیه بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در مجتمع فرهنگی بوعلی همدان برگزار شد.

 

اسلام نگاه ویژه‌ای به هنر و هنرمند دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در آیین اختتامیه جشنواره با تقدیر از عوامل برگزارکننده این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: مکتب اسلام نگاه ویژه‌ای به هنر و هنرمند دارد و در این راستا سیاست جمهوری اسلامی ایران مهیا کردن عرصه فعالیت برای هنرمندان است.

آزاد بخت افزود: از بیست و شش دوره جشنواره، بیست دوره آن در همدان برگزار شده است و این حاکی از آن است که همدان از ظرفیت بالایی در عرصه هنر به ویژه هنر نمایش برخوردار است.

وی با اشاره به این همدان در عرصه فرهنگ و هنر از ویژگی‌ها و دارایی‌های خاصی برخوردار است گفت: این ویژگی‌ها باعث شده است تا همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شناخته شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با اشاره به این که مردمان همدان، مردمانی باهوش و مهمان نوازند عنوان کرد: هنرمندان از گروه‌های مرجع هستند که می‌توانند بهترین تاثیر را بر جامعه داشته باشند.

 

هنر تنها سلطنت ماندگار

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان در آیین اختتامیه جشنواره با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: تنها سلطنت ماندگار در دنیا هنر است.

احمدرضا احسانی افزود: باعث افتخار اهالی هنر بود که آیین افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با آغاز ولایت امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجهالشریف علیه‌السلام) برگزار و برگزاری مراسم اختتامیه هم همزمان با آستانه هفته وحدت شد.

وی با تقدیر از عوامل برگزار کننده این دوره از جشنواره گفت: در طول 5 روز شهر همدان شاهد روزهای خوب و شادی بود و فضای شادی برای کودکان و نوجوانان رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره شاهد هنرنمایی هنرمندانی از داخل و خارج از کشور در عرصه تئاتر کودک بودیم.

 

احسانی با اشاره به این که 400 هنرمند در این دوره هنر خود را به نمایش گذاشتند گفت: 52 گروه هنری، 3 گروه نقالی، 9 گروه خارجی و 8 گروه شهرستانی به اجرای نمایش پرداختند.

وی تاکید کرد: نمایش‌های این دوره از جشنواره در 7 سالن در شهر همدان و 8 سالن در شهرستان‌های استان به نمایش درآمد.

احسانی تصریح کرد: در طول برگزاری جشنواره 5 کارگاه تخصصی نیز برگزار شد.

 

130 هزار کودک و نوجوان از جشنواره  دیدن کردند

دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره بیست و ششم اظهار داشت: چراغ جشنواره تئاتر با حضور هنرمندان روشن شد و بدون حضور آنها معنایی ندارد.

مجید قناد افزود: مردم همدان با آن لهجه شیرین و جذاب خود کمک شایانی به  برگزاری هرچه بهتر این دوره از جشنواره کردند.

وی عنوان کرد: امسال 130 هزار کودک و نوجوان در جشنواره حضور داشتند و از خانواده‌های این عزیزان به خاطر همراهی تقدیر و تشکر می‌کنم.

قناد با اشاره به این که ربع قرن تلاش مدیران و عوامل قبلی برگزار کننده جشنواره باعث شد تا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به این بلوغ برسد گفت: امیدوارم من نیز به عنوان دبیر این دوره از جشنواره توانسته باشد قدم‌های مثبتی بردارم.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار