موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
209013
۱۹ آبان ۱۳۹۸

آزار جنسی و تفتیش دختران نوجوان توسط پلیس استرالیا به بهانه یافتن مواد مخدر

طبق آمار و ارقام رسمی، طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۰۰ دختر توسط پلیس در پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا مورد بازرسی بدنی قرار گرفته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، طبق آمار و ارقام رسمی، طی 3 سال گذشته بیش از 100 دختر از جمله دو نوجوان 12 ساله توسط پلیس در پرجمعیت ترین ایالت استرالیا مورد بازرسی بدنی قرار گرفته اند.

به گفته cnn، آمار به دست آمده نشان می دهد که 122 دختر بین 12 تا 17 سال در سال های 2016 تا 2019 در نیو ساوت ولز (NSW) با برهنه کردن مورد جستجو قرار گرفتند.

طبق آمار، دو نفر از آنها 12 ساله، هشت نفر 13 ساله و هفت نفر دیگر 14 ساله بوده اند. در همان مدت ذکر شده، حدود 4000 دختر و زن در سنین مختلف به بهانه جستجو برای مواد مخدر، برهنه شده و بازرسی شدند.

قانون استرالیا به پلیس این اجازه را می دهد که به دلایل منطقی و ضروری، جستجو را انجام دهد. مأموران می توانند کودکان بین 10 تا 18 سال را در صورت همراه بودن والدین یا سرپرست یا در حضور شخص دیگری تفتیش کنند.

“دیوید اِلیوت” وزیر خدمات اضطراری NSW با دفاع از اقدامات پلیس گفت: “اگر پلیس فکر می کند که کودکی کار اشتباهی انجام داده، حاضرم فرزند خود را برای تفتیش پلیس برهنه کنم.”

اما “سامانتا لی” رئیس پاسخگویی پلیس در مرکز حقوقی رِدفِرن گفت که آستانه های قانونی کافی نبودند. برای جلوگیری از برهنه کردن و بازرسی کودکان بدون حکم دادگاه باید قانون را تغییر داد.

لی طی بیانیه ای گفت: “پلیس، دختران 12 و 13 ساله و برخی که مقطع دبستان را تمام می کنند را به مکان های نا آشنا می برد و با زور لباس های آنها را در می آورد.”

الیوت در کنفرانس مطبوعاتی از اقدام آنها دفاع کرد و گفت: “یک سوم از کسانی که مورد تفتیش بدنی قرار می گیرند، مجرم شناخته می شوند. من فکر می کنم اگر کودک شما مواد مخدر خریداری کند، خیلی خوشحال می شوید که پلیس متوجه آن شود. من نیز فرزندانی دارم و اگر پلیس احساس کند که آنها در معرض کار اشتباه قرار دارند، می خواهم که بازرسی بدنی شوند. ما کودکان 10 ساله ای داریم که مشغول فعالیت های تروریستی هستند.”

پیش از انتشار آمارها، پلیس به خاطر برهنه کردن تحقیر آمیز و غیر قانونی در هنگام تفتیش مورد انتقاد قرار گرفته بود، با این حال طی یک دهه گذشته، این جستجوها که بخشی از آن در راستای تلاش برای سرکوب مصرف مواد مخدر در جشنواره های موسیقی بود را افزایش داده است.

به گفته کمیسیون اجرای قانون “نیو ساوت ولز”، یک دختر 16 ساله در جشنواره موسیقی به طور غیر قانونی توسط پلیس کاملا برهنه شده و از سوی یک مأمور پلیس کتک خورده است.

این دختر گفت: “نمی توانستم باور کنم که این کار با من انجام می شود. قادر نبودم جلوی گریه ام را بگیرم. من کاملا تحقیر شدم.”

منبع: تیتر یک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار