موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209004
۱۹ آبان ۱۳۹۸

استرالیا کارگاه تخصصی بازیگری در همدان برگزار کرد

کارگردان استرالیایی نخستین کارگاه تخصصی بازیگری را در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای علاقه‌مندان هنرهای نمایشی برگزار کرد.

به گزارش کودک پرس ، “جان ساماها” بازیگر و کارگردان استرالیایی نخستین کارگاه تخصصی درباره ارتقای حس نمایشی را در همدان برگزار کرد.

هدف این کارگاه آموزشی افزایش حس نمایشی بازیگران، برای بیان هر چه بهتر و اجرای زنده تئاتر بود.

در این کارگاه تمرکز و تفکر بیشتر بر روی تمریناتی بود که موجب افزایش روحیه بازیگر برای ارائه یک اجرای فوق‌العاده می‌شود.

جان ساماها در طول ۴۰ سال به عنوان بازیگر، کارگردان، تولید کننده و مدرس کارگاه های آموزشی بازیگری مشغول به فعالیت بوده و دارای مدارک تهیه کنندگی در زمینه ویدئوی دیجیتال و تدریس کارگاه های آموزشی و ارزیابی و سنجش گرافیک ها و انیمیشن های کامپیوتری از دانشگاه سیدنی است.

کارگاه های تخصصی یکی از بخش های جنبی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است که با حضور اساتیدی از کشورهای خارجی در همدان برگزار می‌شود.

 

سن مخاطب شاخص مهم در ساخت تئاتر 

عضو هیات انتخاب بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تفکیک بخش‌های خردسال، کودک و نوجوان را نشان از توجه جشنواره به رده های سنی دانست و گفت: برای تولید یک تئاتر خوب سن مخاطب شاخص مهمی است که باید در اولویت باشد.

نگار نادری اظهار داشت: کارگردانها به گروه سنی مخاطبان به ویژه خردسالان توجه داشته باشند و سپس برای ساختن یک نمایش اقدام کنند.

وی اضافه کرد: توجه به رده سنی و ظرفیت بخش خردسال و نیز مشارکت آنها در نمایش از ویژگی های مهم تئاتر خردسال به شمار می‌رود.

این هنرمند با بیان اینکه تئاتر خردسال باید با زبانی ساده و خلاق مسائل مورد نیاز این گروه سنی را بیان کند، افزود: روانشناسی کودک در کنار خلاقیت برای یک نمایش خوب ضروری است.

 

نادری گفت: تئاتر کودک و نوجوان اهمیت بسیاری دارد و رویدادهای متعددی در این زمینه برگزار می شود که معتبرترین آنها جشنواره بین‌المللی تئاتر کوک و نوجوان در همدان است.

وی خاطرنشان کرد: کودک امروز می تواند فرد بسیار مفیدی در آینده باشد به شرطی که به آنها بها بدهیم و یک انجمن تخصصی کودک و نوجوان برای این منظور ایجاد کنیم.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد و با شعار “کودک، طبیعت، تئاتر” از ۱۶ آبان آغاز شد و تا بیست و یکم این ماه ادامه دارد.

 

۵۳ نمایش ایرانی و خارجی در این رویداد جهانی اجرا می شود، علاقه مندان برای تهیه بلیت نمایش های جشنواره به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار