موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208970
۱۹ آبان ۱۳۹۸

سفر خاله سوسکه به همدان

کارگردان نمایش خاله سوسکه در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: داستان خاله سوسکه، به دلیل جذابیتی که برای کودکان ایجاد کند انتخاب شد.

به گزارش کودک پرس ، امیر شیخ جبلی، کارگردان نمایش «خاله سوسکه» در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: این اثر نمایشی در فضایی خلاق روایتی از این قصه کهن را با ساختاری فانتزی و شاد روایت می‌کند و ما تلاش کردیم تا در استفاده از شیوه اجرایی نیز ضمن توجه به مضمون و ساختار، نتیجه مطلوب‌تری داشته باشیم.

او ادامه داد: خاله سوسکه در سفری پرماجرا برای دیدار با عمو رمضون راهی همدان شده و در طول این مسیر پر پیچ و خم با گذر از دشت و برکه و جنگل با موجوداتی آشنا می‌شود.

کارگردان نمایش «خاله سوسکه» درباره شعار جشنواره و نزدیکی این اثر با آن نیز ادامه داد: می‌توان گفت به دلیل جذابیتی که مضمون این اثر می‌توانست برای کودکان ایجاد کند قصه آن شکل و شیوه متفاوت تری به خود گرفته است، خاله سوسکه در مسیر سفر خود باید از دشت‌ها و برکه‌ها گذر کند و در همین پیچ و خم مسیر با موجودات مختلفی مانند قورباغه ها، عنکبوت ها، کلاغ‌ها مواجه و با آن‌ها آشنا می‌شود.

شیخ جبلی درباره تاثیر نمایش‌های کودک افزود: این نمایش‌ها مستقیم و غیرمستقیم در رشد، خلاقیت و پرورش خردسال و کودک بسیار تاثیرگذار است و به کارگیری تکنیک‌های نمایشی که از عوامل شنیداری، دیداری، حسی و حرکتی در تدریس و تربیت بهره گرفته است نتایج مثبت و ماندگاری در مسیر رشد ذهنی کودک خواهد داشت.

 

او به حضور خردسالان در نمایش خود اشاره و بیان کرد: در اجرای این اثر حتی کودکان خردسال نیز حضور موثری روی صحنه دارند. خصوصا کودکانی که با هدف افزایش اعتماد به نفس و سازگاری با محیط ورود کرده و به تدریج با تکنیک‌ها نیز آشنا شده‌اند.

کارگردان نمایش خاله سوسکه در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت و ضرورت تئاتر کودک گفت: تئاتر کودکان قالب هنری جداگانه‌ای است که از حیث کیفیت کاملا با تئاتر بزرگسال متفاوت است، برای تولید تئاتر با کیفیت برای کودکان باید دنیای جدیدی از هیجان و تخیل را برای آن‌ها بسازیم و استقبال مخاطبان از تئاتر کودک نیازمند ارتقای سطح کیفی آثار و توجه به ویژگی‌ها و پارامتر‌های خاص این گونه تئاتر است.
شیخ جبلی درباره نظرش نسبت به جشنواره تئاتر کودک نیز افزود: من تجربه حضور در جشنواره‌های متعدد و همچنین تجربه حضور در دو دوره دیگر از این جشنواره را داشته ام. فکر می‌کنم جشنواره محلی برای تبادل و تجربه بوده و قاعدتا تاثیر چشمگیری در رشد شرکت کنندگان خواهد گذاشت.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار