موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208956
۱۸ آبان ۱۳۹۸

بهره‌مندی ۴۳۸ کودک و نوجوان از برنامه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی طی سال جاری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت:طی ۷ماهه نخست سال ۴۳۸ هزار نفر کودک و نوجوان از برنامه‌های کانون استان بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، علی زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که درسالن جلسات این اداره که با محوریت هفته کتاب و مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی برگزار شد، بااشاره به اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در قالب ۲۶ محور طی هفته کتاب و کتابخوانی در کانون استان تصریح کرد: برگزاری کارگاه ساخت شخصیت عروسکی،اجرای نمایش عروسکی،اهدای کتاب،آشنایی با نویسندگان و تصویرگران کتاب،برگزاری جلسه نقد کتاب،برپایی ایستگاه مطالعه در مناطق پرتردد شهرها، دایر کردن نمایشگاه کتاب در شهرستانها،برگزاری جشن کتاب در مراکز کانون، معرفی و تجلیل از کتابخوانان برتر و نویسندگان کوچک از جمله برنامه های این هفته است.

 

زاهدی با بیان اینکه برنامه هفته کودک در ۲۳ثابت  و ۸ مرکز سیار روستایی، ۴مرکز پستی و مرکز فراگیر برای کودکان با نیازهای خاص و موزه کودک اجرا می شود، اظهار کرد: مسابقات و برنامه های هفته کتاب  از ۲۳ آبان تا اول آذر در استان اجرا می شود همچنین عضویت در ۲۵ آبان نیز در تمامی مراکز کانون استان رایگان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بااشاره به اینکه استان در  ۲۵ و ۲۶ آبان ماه میزبان ۲۵ قصه گو از استانهای آذربایجان شرقی،زنجان،اردبیل و قزوین برای شرکت در مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی است، تصریح کرد: این قصه گویان با حضور داوران ملی طی ۲ روز رقابت کرده که نتیجه این رقابت انتخاب ۵قصه گو از منطقه یک برای شرکت در جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۷ماهه نخست سال ۱۵۰ هزار جلد کتاب از کانون استان به امانت برده شده است، اظهار کرد: در مراکز کانون استان ۳۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که از سال قبل تجهیز کتابخانه ها به کتابهای جدید آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

 

زاهدی از عضویت ۲۲هزار نفر به عنوان عضو جدید و تمدیدی در مراکز کانون استان خبرداد و گفت: طی سال جاری ۴۲ فعالیت به کودکان و نوجوانان عضو کانون استان ارائه شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار