موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208898
۱۸ آبان ۱۳۹۸

بسترهای تربیت بدنی باید در مدارس تقویت شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در سایه فعالیت‌های ورزشی و تحرک، پرنشاطی در مدارس افزایش می‌یابد لذا باید بسترهای لازم تربیت بدنی را در مدارس تقویت کنیم تا سلامت جامعه و قشر نوجوان و جوان ما تقویت شود.

به گزارش کودک پرس ، نادر جهان آرای در آیین افتتاح ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت برگزار شد، با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر سلامت دانش آموزان، اظهار کرد: در حوزه تربیت بدنی مدارس به جهت اهمیت فعالیت های ورزشی بر سلامت جامعه از وجود همکاران متخصص بهرهمند هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه شعار امسال آموزش و پرورش «مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه» است، افزود: در سایه فعالیت‌های ورزشی و تحرک، پرنشاطی در مدارس افزایش می‌یابد لذا باید بسترهای لازم تربیت بدنی را در مدارس تقویت کنیم تا سلامت جامعه و قشر نوجوان و جوان ما تقویت شود.

وی ادامه داد: امروزه بر پرداختن به افزایش مهارت های سبک زندگی در مدارس تاکید می‌شود که یکی از این مهارت ها، فعالیت های هنری است، بنابراین پرداختن به درس هنر در کنار سایر دروس بسیار مورد تاکید است زیرا می‌توانیم در قالب فعالیت‌های فوق برنامه حوزه هنر را تقویت کنیم که یک نمونه آنها پرداختن به فعالیت های موسیقی است.

 

جهان آرای با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان می‌تواند کمک‌یار ما در عرصه ورزشی باشد، تصریح کرد: باید بسترهای لازم جهت رونق پرتحرکی و فعالیت های ورزشی در مدارس ارتقا یابد چراکه سلامت جامعه در گرو سلامت دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: برخی تصور می کنند که مدارس فرزانگان تک ساحتی هستند و فقط به امور علمی و کنکور می‌پردازند اما برنامه امروز نشان از این دارد که مدارس فرزانگان ما جدای از فعالیت های علمی و فناورانه در عرصه تربیتی، زیستی و ورزشی هم تلاش می‌کنند تا سلامت بهداشت جسم و روح را عملیاتی کنند.

 

صفری، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک رشت در ادامه گفت: شعار ششمین دوره المپیاد درون مدرسه ای «دانش‌آموزان فعال، مدرسه شاد و جامعه سالم» است، هدف المپیادهای درون مدرسه‌ای این است که شور و نشاط، استعدادیابی و تحرک در مدارس گسترش یابد.

وی افزود: المپیاد ورزشی در کنار سایر برنامه‌های آموزش و پرورش نظیر طرح حیات پویا، مدرسه قهرمان، ورزش با خانواده در ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان موثر است. در قالب طرح‌های مذکور که براساس سند تحول بنیادین اجرا می‌شوند، می‌توانیم المپیادهای ورزشی را در آموزش و پرورش تقویت کنیم.

صفری با بیان اینکه فعالیت های ورزشی در مدارس به دانش آموزان حس مفید بودن می دهد، گفت: با توجه به رواج فرهنگ آپارتمان نشینی و کم تحرکی، المپیادهای ورزشی باعث اجتناب از سستی و تنبلی، تقویت نشاط و تحرک دانش آموزان می شود. یکی دیگر از نکات قوت این طرح تقویت مسئولیت پذیری دانش آموزان و مشارکت پذیری اولیای آنان است.

 

نسیم حیدری، مدیر دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت، در ادامه اظهار کرد: بی تحرکی امروز حاصل پیشرفت تکنولوژی است، لذا زنگ ورزش در مدارس مورد توجه قرار دارد از این رو با رواج بازی های گروهی در مدرسه قوانین زندگی را برای دانش آموزان بازگو می کنیم تا بدانند هر شکست پله ای برای پیروزی است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار