موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
208823
۱۴ آبان ۱۳۹۸

افزایش بازداشت کودکان مهاجر بدون همراه در آمریکا

بر اساس آمار جدید دولتی در آمریکا، شمار بازداشت شدگان کودک مهاجری که قصد داشتند در سال ۲۰۱۹ میلادی از مرز جنوب غربی وارد آمریکا شوند به رقم بی‌سابقه بیش از ۷۶ هزار نفر رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، آمار جدید نشان می دهد که تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ میلادی در سپتامبر، اداره محافظت از مرزی و گمرک آمریکا ۷۶ هزار و ۲۰ کودک بدون همراه را در مرز جنوب غربی آمریکا بازداشت کرده است که افزایشی ۵۲ درصدی را نسبت به سال مالی قبلی نشان می دهد.

 

بیشتر این کودکان از کشورهای آمریکای مرکزی از جمله گواتمالا، هندوراس، السالوادور هستند و بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از آنها را کودکانی از مکزیک تشکیل می دهند.

آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا افزایش ۳۴۲ درصدی را در آمار کلی خانواده های بازداشت شده در مرزها اعلام کرده است. سال گذشته ۴۷۳ هزار و ۶۸۲ نفر در مرزها بازداشت شدند و سال قبل از آن این رقم ۱۰۷ هزار و ۲۱۲ نفر ثبت شد.

بیشتر این آمارها به صورت ماهانه، قبلا هم منتشر شده بودند اما آمار اخیر داده های کلی را در یک سال گذشته مالی نشان می دهد و گویای این است که دولت ترامپ در مقابله با تعداد بیشماری از مهاجرانی که تلاش می کنند وارد آمریکا شوند، با چالش مواجه است.

 

سپتامبر گذشته (شهریور) کمترین رقم بازداشت های مرزی رقم خورد  این درحالی است که مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) این تعداد به اوج خود رسیده بود.

آمریکا در سال ۲۰۱۴ و در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین این کشور شاهد افزایش ورود کودکان مهاجر بود و بیش از ۶۷ هزار نفر از آنها در مرز جنوب شرقی این کشور بازداشت شدند.

دولت ترامپ سیاست جداسازی خانواده ها را برای مقابله با این آمار فزاینده اجرا کرد و در سال های اخیر نیز سیاست های سختگیرانه تری را برای جلوگیری از ورود کودکان مهاجر پناهجو اعمال کرده است.

 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز به غیر از آمریکا، مکزیک نیز افزایش مشابهی را در تعداد کودکانی تجربه کرده که تلاش می کردند وارد این کشور شوند. در سال مالی جاری حدود ۴۰ هزار و ۵۰۰ کودک توسط دولت مکزیک بازداشت شدند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار