موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208788
۱۴ آبان ۱۳۹۸

نوجوان چهارده ساله دست باند هشت نفره سرقت را رو کرد!

با دستگیری نوجوان چهارده ساله‌ای که سوار بر یک دستگاه خودرو پی کی سرقتی بود، راز سرقت‌های متعدد باند «کلک» در منطقه قاسم‌آباد مشهد برملا شد.

به گزارش کودک پرس ، با دستگیری نوجوان چهارده ساله‌ای که سوار بر یک دستگاه خودرو پی کی سرقتی بود، راز سرقت‌های متعدد باند «کلک» در منطقه قاسم‌آباد مشهد برملا شد.

دور دورهای مشکوک و هوشیاری پلیس

ترددهای مشکوک و دور دور کردن‌های بی‌جهت یک دستگاه سواری «پی کی» در حوالی حوزه استحفاظی کلانتری آبکوه مشهد موجب شد مأموران تجسس کلانتری که به صورت پوششی و همراه با نیروهای بسیجی در منطقه در حال گشت‌زنی بودند به ماجرا شک کنند و در پی آن مشخصات خودرو مذکور و تنها سرنشین آن را برای بررسی بیشتر به مرکز فرماندهی اعلام و منتظر پاسخ ماندند.

رفتار مشکوک راننده خودرو همچنان ادامه داشت چنانکه گویی فرد مذکور برای سرقت در کوچه‌های خلوت به دنبال طعمه‌ای می‌گردد. کمی بعد بیسیم مأموران به کار افتاد و پاسخ استعلام این بود که خودرو مذکور در منطقه قاسم‌آباد سرقت و پلاک آن هم در سیستم پلیسی قفل شده است.

با روشن شدن ماجرا به سرعت مأموران تجسس دست به کار شده و در یک فرصت مناسب که راه فرار بر متهم بسته شده بود، خودرو را متوقف و راننده را هم دستگیر کردند.

پس از آن بررسی هویت متهم نشان داد که او چهارده ساله است. از طرفی تناقض‌گویی‌های متهم در محل موجب شد به کلانتری منتقل و مورد بازجویی دقیق‌تر قرار بگیرد.

اعترافات عجیب نوجوان چهارده ساله

او که سوار بر خودرو سرقتی دستگیر شده بود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به مأموران گفت: خودرو را یکی از دوستانش سرقت کرده، او درِ خودرو را با پیچ گوشتی باز و آن را روشن کرد و کمی بعد هم مدعی شد هنگامی که شما مرا دستگیر کردید او کمی آن‌ طرف‌تر حضور داشت و با دیدن صحنه از محل فرار کرد.

اعترافات اولیه متهم حکایت از آن داشت که پلیس با یک باند حرفه‌ای سرقت معروف به «کلک» روبه‌روست، بر همین اساس ماجرا به دستگاه قضایی منعکس و پس از آن پرونده روی میز قاضی «سالم اندای» بازپرس شعبه 201 دادسرای مشهد قرار گرفت. به این واسطه دستور تحقیقات تکمیلی و تحویل متهم به کانون اصلاح و تربیت نیز صادر شد.

نوجوان سارق که هویت تمامی اعضای باند را لو داده بود، در این میان پرده از نکته‌ای دیگر هم برداشت و مدعی شد: این باند فقط در منطقه قاسم‌آباد (مجیدیه، جاهد شهر و…) دست به انواع سرقت از قبیل خودرو و منازل مسکونی می‌زده و حتی در این باند مادر یکی از سارقان حرفه‌ای نقش مالخر و یک دختر جوان هم برخی لوازم را برای اعضای باند در شهر آب می‌کند.

کشف قسمتی از لوازم مسروقه و آغاز دستگیری‌ها

وی همچنین اعتراف کرد مقدار زیادی از اقلام سرقت شده از منازل شهروندان و… را در خانه پدرش در حوالی بلوار ساجدی و داخل کمد لباس‌هایش مخفی کرده و پلیس به سرعت به محل مراجعه و مستقیم سر کمد لباس‌ها رفت و از آنجا یک گوشی تلفن همراه، دستگاه بازی‌های دیجیتال «ایکس باکس»، انواع بدلیجات، انگشترهای نقره، هشت عدد فلش، سه عدد پاوربانک، ساعت مچی و… کشف کرد.

از طرفی دیگر تنها متهم پرونده که اطلاعات دقیقی از نحوه سرقت‌ها داشت و به نوعی جعبه سیاه معمای دستگیری دیگر اعضای حرفه‌ای باند محسوب می‌شد اعتراف کرد برای سرقت از منازل، حین غروب آفتاب به غرب شهر مشهد می‌رفته و واحدهایی که لامپی در آنجا روشن نبود را شناسایی می‌کردند. پس از آن زنگ خانه را می‌زدند و اگر پاسخی نمی‌شنیدند و مطمئن می‌شدند کسی در خانه حضور ندارد، با استفاده از شاه کلیدهای که در اختیار دیگر سارقان حرفه‌ای باند بود، سرقت از محل را رقم می‌زدند.

این گونه بود که اقدامات تیم تجسس کلانتری روی ماجرای شناسایی دیگر اعضای باند متمرکز شد و در عین حال صاحب اموال سرقت شده هم شناسایی و لوازم مکشوفه به آن‌ها تحویل داده شد.

تحقیقات تکمیلی زوایای ماجرا ادامه داشت تا اینکه پلیس یکی پس از دیگری اعضای باند که هشت نفر بودند را در یک سلسله عملیات دقیق و هماهنگ پلیسی در مناطق مختلف شهر ردزنی و دستگیر کرد.

دراین میان دختر جوانی به نام «مهدیه» هم دستگیر شد که پس از آن اعتراف کرد: من چندی پیش با مرد جوانی که در نزدیکی محل سکونت ما خانه‌ای اجاره کرده بود آشنا شدم و به این واسطه وارد باند آن‌ها شدم.

وی گفت: اعضای باند اقدام به سرقت می‌کردند و نقش من در این ماجرا فقط فروش برخی اموال و تهیه موادمخدر برای اعضای باند بود.

در پی آن مادر یکی از اعضای باند هم به نام محبوبه پس از دستگیری به اقدامات مجرمانه‌اش اعتراف کرد و مشخص شد در آخرین مرحله لوازم سرقتی نظیر دوربین عکاسی، چندین هارد اکسترنال، گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و… را از پسرش گرفته و آن‌ها را فروخته است.

از سوی دیگر محل اختفای اعضای باند «کلک» یکی پس از دیگری مورد بازرسی قرار گرفت که از روی پشت‌بام یکی از آن محل‌ها و از داخل یک چمدان لوازمی از قبیل: ریش‌تراش، دوربین عکاسی، پاوربانک، چندین ساعت مچی  و از محلی دیگر هم یک عدد پخش خودرو، چند دفترچه بیمه، لپ تاپ، هارد کامپیوتر و… نیز کشف شد.

با متلاشی شدن این باند مخوف سرقت‌های سریالی در غرب مشهد و احتمال افزایش تعداد سرقت‌های احتمالی، تحقیقات فنی پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

منبع: قدس آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار