موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
208736
۱۳ آبان ۱۳۹۸

مسمومیت غذایی ۵۱ کودک و نوجوان را در داورزن راهی بیمارستان کرد

سرپرست شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان داورزن گفت: ۵۱ کودک و نوجوان از اهالی روستای صدخرو شهرستان داورزن، دچار مسمومیت شدند.

به گزارش کودک پرس ، رضا خسروجردی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن، اظهار کرد: در اولین ساعات روز جمعه دهم مهرماه تعدادی از اهالی روستای صدخرو به مرکز خدمات جامع سلامت داورزن با علائم مسمومیت مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه همه این افراد پنجشنبه نهم آبان‌ماه در یک مجلس قرآن خوانی در روستای خرو شرکت و بعد از صرف غذا به مسمومیت دچار شدند، افزود: بلافاصله تیم مدیریت بحران شبکه بهداشت به منطقه اعزام و بعد از پیگیری‌های همکاران ما، علت مسمومیت بیماران عدم رعایت موازین بهداشتی در مصرف غذا اعلام شد.

خسروجردی با اشاره به اینکه مراحل نمونه برداری از غذای توزیع شده انجام شده است، تصریح کرد: برای رفاه حال بیماران، مرکز جامع سلامت صدخرو به صورت فوق العاده به خدمت رسانی در محل وقوع مسمومیت پرداخت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن گفت: ضمن رسیدگی به بیماران موارد خاص به سطوح درمانی بالاتر ارجاع داده شدند.

همچنین عباس کافی، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار در خصوص مسمومیت ۵۱ کودک و نوجوان از اهالی روستای صد خرو شهرستان داورزن، اظهار کرد: این افراد در اثر صرف غذا در یک محفل مذهبی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای درمان این بیماران به سرعت انجام شد، تصریح کرد: اقدامات درمانی اولیه توسط پزشک و کادر درمانی حاضر در محل آغاز و طی هماهنگی با ستاد عملیات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، تیم های بهداشتی و درمانی جهت بررسی تخصصی به محل اعزام شدند.

کافی با تأکید بر اینکه تعداد ۳۳ بیمار پس از معاینات لازم به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند، ابراز کرد: ۱۸ بیمار دیگر جهت بررسی و انجام آزمایشات تخصصی تر به مرکز آموزشی درمانی واسعی و بیمارستان حشمتیه سبزوار ارجاع داده شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار در خصوص آخرین وضعیت بیماران، گفت: حال عمومی تمامی بیماران خوب گزارش شده و پنج بیمار در حال ترخیص از بیمارستان و دو بیمار دیگر جهت دریافت خدمات تخصصی در بیمارستان حشمتیه تحت نظر هستند.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار