موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208662
۱۲ آبان ۱۳۹۸

اجرای فاز اول شهر دوستدار کودک در سه منطقه از تهران

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از اجرای فاز نخست برنامه عملیاتی طرح شهر دوستدار کودک در سه منطقه ۲، ۸و ۱۸ خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، الهام فخاری بر تحقق الگوی شهردوستدار کودک شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اجرایی شدن طرح شهر دوستدار کودک یکی از بایسته‌های زیست شهری در تهران است، اظهار کرد: فاز اول از دومین برنامه عملیاتی  این طرح بصورت نقطه به نقطه ابتدا در سه منطقه 2 – 8 و 18 در دست انجام است.

فخاری با بیان اینکه این سه منطقه برای انجام آزمایشی الگو انتخاب شده‌اند، افزود: انتخاب این سه منطقه باتوجه به گوناگونی اقشار و زیرساخت‌ها و با پیشنهاد خود این مناطق بود.

وی اقدام ارزشمند اداره کل آموزش شهروندی برای فراخوان و نمایش نقاشی‌های کودکان بر دیوارها و بنرهای شهری را یکی از نشانه‌های توجه به الگوی شهر دوستدار کودک دانست و گفت: با اجرای این  طرح مردم و مدیران با بازخورد کودکان به شهر آشنا خواهندشد و افزون بر زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی کودکان  می توان از بازخورد کودکان به مکان و تعامل‌ها سرنخ‌های کاربردی و سودمند در سطح شهر استخراج کرد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شاخصهای اجرایی شهر دوستدار کودک دارای استاندارهای جهانی برپایه ویژگی‌های بومی و فرهنگ ملی است، گفت: برای تدوین شاخص‌ها و استانداردسازی طرح‌ها نشست‌هایی با نماینده سازمان جهانی یونیسف برگزار شده است و این طرح با نظارت این سازمان در تهران در حال اجراست .

فخاری با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای روز دنیا چنین طرح‌هایی نمی‌تواند در بستر گسترده و پراکنده ایی به یکباره انجام شود گفت: در تهران هم منطقه‌های 2 _ 8 و 18 داوطلب پیشبرد آزمایشی برنامه اجرایی الگو هستند و در مرحله بعد پس از ارزیابی و ازمیان‌برداشتن کاستی‌های احتمالی به دیگر منطقه‌ها گسترش خواهد یافت .

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به همکاری خوب شهرداری تهران در این زمینه، افزود: پس از وقفه‌ای که ناشی از تغییر مدیران بود، نشست‌های کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک در  شهرداری تهران با حضور و همکاری همه معاونتها برگزار شده است و مصوبه‌های این نشست‌ها بزودی در سطح شهر عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر اقدامات صورت گرفته در این زمینه جریان یافته  و در مقایسه 10 سال گذشته، در شرایط پیشبرد مناسب و قابل اتکای الگوی شهر دوستدار کودک هستیم.

 

وی با اشاره به مبانی چنین طرح‌هایی، گفت: طرحهایی از این دست برپایه‌ی حق همگانی مردم بر شهر تعریف شده و در راستای باهم ساختن شهری امن‌تر، با فرصت‌های به‌تر و خانه‌ی پرمهری برای همه مردم پیگیری می‌شود.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار